ساری - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس میانگین سن کشته شدگان تصادفات جاده ای را در ایران 31 سال اعلام کرد.

انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر چهارشنبه در سمینار سه روزه کارگاه آموزشی مدیریت بحران قطب شمال کشور به کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات در دو سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت:‌ میزان مرگ و میر حوادث جاده ای حدود 27 هزار نفر در سال است که در سالهای 86 و 87 کاهش چشمگیری داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: ‌افزایش خودرو، پایین بودن ایمنی خودروها و عدم دارای بودن جاده های کشور از استانداردهای لازم از دلایل تصادفات در برنامه چهارم توسعه کشور عنوان شده است.

به گفته وی، کاهش نقاط حادثه خیز به میزان 50 درصد و تجهیز و نوسازی بیمارستان ها و مراکز درمانی از مصوبه های برنامه چهارم برای کاهش تصادفات است که دولت موظف به اجرای آن بود.

وی با اشاره به اینکه دولت بر اساس برنامه چهارم باید پوشش خدمات فراگیر فوریت های پزشکی گسترش می داد، افزود: تعداد پایگاه های اوژانس جاده ای در پایان سال جاری باید به دو هزار و 200 پایگاه می رسید اما این تعداد در حال حاضر هزار و 700 پایگاه در کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تداوم برنامه های تقویت مرکز مدیریت حوادث در برنامه چهارم در برنامه پنجم نیز دیده می شود، خاطرنشان کرد: مجلس با همکاری دولت در بند 25 تبصره دو قانون بودجه 200 میلیون دلار برای مرکز مدیریت حوادث برای خرید آمبولانس و بازسازی و نوسازی ناوگان اختصاص داده و مجوز استخدام شش هزار نیروی کار نیز صادر شد.

به گفته وی، در سال جاری 120 میلیارد تومان برای مرکز مدیریت حوادث اختصاص یافت اما برای جبران کمبودها به همین میزان اعتبار دیگر نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha