رئیس خانه پرستار خوزستان در واکنش به اظهارات عضو هیئت رئیسه مجلس که جایگاه پرستاران و پزشکان را غیرقابل مقایسه دانسته است، گفت: پرستاران ۷۰ درصد بدنه تیم درمان هستند اما همیشه مورد ظلم و تحقیر و اذیت تازیانه های بی عدالتی قرار گرفته اند.

پرستاران همیشه تحقیر شده اند/بی عدالتی در وزارت بهداشت

سلامت نیوز: رئیس خانه پرستار خوزستان در واکنش به اظهارات عضو هیئت رئیسه مجلس که جایگاه پرستاران و پزشکان را غیرقابل مقایسه دانسته است، گفت: پرستاران ۷۰ درصد بدنه تیم درمان هستند اما همیشه مورد ظلم و تحقیر و اذیت تازیانه های بی عدالتی قرار گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر خالد بیت سعید نوشت: انقلاب اسلامی با هدف اجرای احکام الهی، عدالت اجتماعی و ایستادگی مقابل ظلم و زور و دفاع از حقوق مظلومان و نفی تبعیض که از مطالبات ذات انسانی است شکل گرفت و با رهبری حکیمانه امام (ره) به پیروزی رسید ولی متاسفانه یکی از شعارهای مهم انقلاب که هنوز عینیت پیدا نکرده و تحقق نیافته است موضوع مهم عدالت اجتماعی است که از قرار معلوم باید فاصله و شکاف طبقاتی به حداقل برسد ولی امروز شاهد رشد چشمگیر این شکاف به دلیل سیاست های خودخواهانه و منفعت جویانه یکسری افراد و عدم شفافیت و نظارت کافی در دستگاه های مختلف دولتی و غیر دولتی هستیم.

وجود چنین مشکلاتی در یک مملکت اسلامی که پیرو قران ناطق، مولای متقیان که الگوی گرانبهای عدل است مایه تاسف و شرمساری است. یکی از دستگاه های پیشرو و ضارب بر ناقوس بی عدالتی و تبعیض در دو دهه اخیر وزارت بهداشت است که با اجرای سیاست های غلط و فقدان برنامه ای جامع جهت تربیت نیروی کار، جز نگری و عدم داشتن دید کل نگر و سهم خواهی بیش از حد باعث تغییر نگرش وزرات بهداشت شده است بطوریکه نگاه به یک انسان دردمند و محتاج به خدمت انسان دوستانه جای خود را به نگاه کالا گونه و اقتصادی داده است که این نوع نگاه، حرفه پزشکی را که در سابق دارای قداست خاص بوده است خدشه دار کرده است و این نگرش سبب تضاد ارزشی و تغییر ارزش ها و ارزش پیدا کردن پول و ثروت در بدنه وزارت بهداشت شده است تا حدی که هدف اصلی وزارت که همانا پیشگیری از بیماری است مغفول واقع شده است.

آری می توان گفت سیاست های وزارت بهداشت، درمانی است و وزارت تغییر نام و نگرش پیدا کرده است و اعتقادی به بهداشت و برنامه های آن ندارد و اکثر برنامه های خود را در راستای افزایش درآمد در قالب تأسیس بیمارستان و تدارک تخت و تجهیزات بیمارستانی می بیند که با توجه به خلاء نظارتی از طرفی و نگاه ارباب گونه به وزارت از طرف دیگر باعث سوء استفاده و هدر رفت منابع شده است.

منابع دولتی در جیب اربابان وزرات جا خوش کرده و افزایش مضاعف پرداخت ها باعث تولد و پیدایش پزشکان خود برتربین شده که با دیده منت به بیمار و با دیده حقارت به دیگر پرسنل زحمتکش بیمارستان ها می نگرند. از جمله زحمتکشان این عرصه پرستاران هستند که ۷۰ درصد بدنه جامعه درمان هستند ولی در سایه سوء استفاده از مناصب سازمانی اربابان وزارت، همیشه مورد ظلم و تحقیر و اذیت تازیانه های بی عدالتی قرار گرفته اند بطوریکه حتی بهنگام مطالبه به حق و شایسته از حقوق پایمال شده خود با انتقاد سوءگیرانه و جانبدارنه عضو هیئت رئیسه مجلس که یک پزشک است قرار می گیرند.

آری آقای رنجبرزاده حق دارد از همنوع خود دفاع کند چون دفاع از همنوع را نوعی حصار چینی پیرامون ادامه سهم خواهی و ثروت اندوزی خود می داند و عملکرد پزشکان را غیر قابل قیاس با عملکرد پرستاران می داند. لازم است این عضو محترم مجلس بداند بارها و روزهای متوالی پرستاران بدون حضور پزشکان با پرستاری از بیماران این مهم را سپری کردند ولی آیا شماها از پس چنین کاری بر می آیید و آیا می توانید یک روز بیمارستان را بدون حضور پرستار تصور کنید.

مجلسی عزیز! شما قسم خوردید که از حقوق فرد فرد مردم ایران دفاع کنید و آنجا شما پزشک نیستید بلکه نماینده مردم هستید پس عینک خودبرتربینی و جانبدارانه خود را بردار چونکه میدانی هیچ ظلمی پایدار نیست و با تبعیض و بی عدالتی بیشتر از این باعث رنجش و نارضایتی و بی اعتمادی نشوید و آخرت خود را به بهای دنیای دیگران نفروشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha