معاون غذا و داروی وزیر بهداشت با اشاره به انجام اقدامات تحقیقاتی برای تولید داروی موثر در درمان سرطان‌های روده با منشاء گیاهی و با بیان این كه این دارو هنوز مجوز عرضه دریافت نكرده است، گفت: وزارت بهداشت برای حدود 400 قلم محصولات دارویی گیاهی پروانه و مجوز صادر كرده است.

وضعیت تولید داروهای گیاهی در كشور را خوب اما ناكافی ارزیابی كرد و با اشاره به فعالیت واحد داروهای طبیعی در معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، گفت: تولید داروهای گیاهی در واحد داروهای طبیعی وزارت بهداشت هماهنگ می‌شود.

وی با بیان این كه برخی داروهای گیاهی در كارخانه‌های داروهای شیمیایی تولید می‌شوند، ادامه داد: البته تعدادی كارخانه تخصصی تولید داروهای گیاهی نیز در كشور فعالند و در مجموع تولید داروهای گیاهی در كشور نسبت به اوایل انقلاب از پیشرفت خوبی برخوردار است، اما كافی نیست.

شیبانی گفت: از آنجا كه ‌دارو باید از سوی پزشك تجویز شود اما آموزش پزشكان اغلب بر اساس تجویز داروهای شیمیایی است، به نظر می‌رسد اكنون با فعالیت دانشكده طب سنتی و تربیت پزشكان برای درمان با محصولات سنتی و گیاهی، راه برای تولید و عرضه داروهای گیاهی باز شده و امیدوار كننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha