رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، گفت: دغدغه وزیر بهداشت و انجمن دندانپزشکی ایران این است که مردم بتوانند به خدمات دندانپزشکی دسترسی عادلانه داشته باشند.

نگاه ها به سلامت دهان و دندان نباید صنفی باشد

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، گفت: دغدغه وزیر بهداشت و انجمن دندانپزشکی ایران این است که مردم بتوانند به خدمات دندانپزشکی دسترسی عادلانه داشته باشند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر علی تاجرنیا در حاشیه نشست روسای هیئت مدیره انجمن های علمی دندانپزشکی با وزیر بهداشت، گفت: از آنجایی که این انجمن همه متخصصان و دندانپزشکان عمومی را در برمی گیرد لذا به صورت انجمن مادر تلقی می شود.

وی ضمن قدردانی انجمن های علمی دندانپزشکی از وزیر بهداشت به سبب توجه به امر سلامت و همچنین سلامت دهان و دندان به بیان محورهای مطرح شده نشست هیئت مدیره انجمن های علمی دندانپزشکی با وزیر بهداشت پرداخت و گفت: در این نشست به انتظارات انجمن های علمی و جایگاه آنها، برون سپاری بخشی از خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی به انجمن های علمی و اعلام حمایت وکمک های انجمن به وزارت بهداشت را از مباحث مطرح شده در این نشست عنوان کرد.

تاجرنیا گفت: بحث تربیت نیروهای انسانی برای ارائه خدمات سلامت دهان و دندان و درمان دندانپزشکی نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

وی با بیان اینکه دغدغه وزیر بهداشت و ما این است که مردم بتوانند به خدمات عادلانه دسترسی و همچنین بتوانند به خدمات دندانپزشکی به لحاظ بهداشتی و درمانی دسترسی داشته باشند، گفت: در این راستا بحث نیروهای حد واسط مورد تاکید طرفین قرار گرفت به گونه ای که تکنسین های بهداشت دهان و دندان بتوانند خدماتشان را به نحو احسن انجام بدهند.

رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در ادامه با بیان اینکه وزیر بهداشت به ارایه خدمات دندانپزشکی مطلوب به مردم به ویژه در مناطق محروم تاکید دارد، گفت: از آنجا که انجمن های علمی آشنایی کامل در حوزه مسائل علمی و میدانی دارند مقرر شد ظرف دو سه هفته آینده برنامه ای برای تربیت نیروهای انسانی و همچنین دسترسی عادلانه خدمات به مردم ارائه کنند که بعد از بررسی های لازم اجرایی شوند.

وی تصریح کرد: در این برنامه ها رویکرد و نگاه ها به مقوله سلامت دهان و دندان نباید صرفا صنفی باشد، نباید از تربیت نیروهای حدواسط واهمه داشته باشیم بلکه باید آنها را مدیریت کنیم و از ظرفیتشان به نحو درست و شایسته استفاده کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha