مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، اظهارداشت: در کنار ارزیابی عملکرد و نظارت بر مراکز درمان اعتیاد در سراسر کشور، آگاهی و نگرش پزشکان این مراکز نیز ارزیابی خواهد شد.

ارزیابی عملکرد پزشکان مراکز درمان اعتیاد

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، اظهارداشت: در کنار ارزیابی عملکرد و نظارت بر مراکز درمان اعتیاد در سراسر کشور، آگاهی و نگرش پزشکان این مراکز نیز ارزیابی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر احمد حاجبی در توضیح جزئیات این طرح،  گفت: در کنار ارزیابی عملکرد و نظارت بر مراکز درمان اعتیاد در سراسر کشور، طرحی نیز برای ارزیابی دانش و نگرش پزشکان ارائه دهنده خدمت در این مراکز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص نظارت بر مراکز درمان اعتیاد در سراسر کشور ‌طی مراحل کارشناسی، معیارها و چک لیست هایی در ستاد وزارت بهداشت آماده شده است که با توجه به تعداد بالای این مراکز در سطح کشور، و نیاز به اجرای کامل و دقیق امر نظارت بر مراکز، و حساسیت موضوع، نیاز به نیروی مازاد بر پرسنل فعلی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود، که در نتیجه اجرای آن تحت نظارت وزارت بهداشت، برون سپاری گردید.

حاجبی گفت: در این راستا، طی تفاهمی که با بسیج جامعه پزشکی انجام شد،‌ نیروی انسانی مورد نیاز به خدمت گرفته شده و آموزش داده شدند که تحت نظارت وزارت بهداشت و بر اساس چک لیست های تدوین شده در ستاد،‌ به مراکز مراجعه، موارد مورد نظر را چک کنند و به معاونت های درمان هر دانشگاه گزارش دهند.

وی افزود: شأن تصمیم گیری بر اساس گزارش ها بر عهده معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی خواهد بود و همکاران بسیج جامعه پزشکی صرفا وضعیت موجود در مراکز را بر اساس پروتکلی که به آنها آموزش داده شده است، گزارش می دهند.

حاجبی همچنین اضافه کرد: برای ارزیابی دانش و نگرش پزشکان مراکز نیز، با توجه به سابقه و تجربه ای که در امر ترک اعتیاد دارند، پرسشنامه ای تهیه شده که طی جلسه ای که برای بررسی نتایج اجرای پایلوت طرح با حضور نمایندگان استان ها برگزار گردید، دغدغه برخی پزشکان پیرامون برخی از آیتم های موجود در پرسشنامه مطرح گردید که در بازبینی و ویرایش نهایی این پرسشنامه ها، بعضی از آیتم ها از پرسشنامه حذف گردید.

مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: در بررسی فضای اخیر موجود در رسانه ها، عده معدودی به علت عدم آگاهی و یا شاید با انگیزه های خاص و بدون نظر گرفتن منفعت عموم جامعه اظهارنظرهایی توام با سوءگیری داشته اند. امید می رود که با شروع فرآیند نظارت در این طرح، نگرانی های اینگونه همکاران مرتفع شده و اثرات مفید آن در ارائه خدمت به مراجعین مشاهده گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha