کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای کشور تا پایان هفته خنک می شود.

هوای کشور خنک می شود/شمال کشور باران می بارد

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای کشور تا پایان هفته خنک می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امیر سرکرده با اشاره به آخرین وضعیت جوی گفت: براساس آخرین اطلاعات هواشناسی در بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور در استان های فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان در برخی ساعات امروز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که این شرایط تا سه روز آینده هم ادامه دارد.

وی گفت: همین شرایط در بخش هایی از شمال غرب ، سواحل شمالی و ارتفاعات مرکزی البرز هم پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی در ادامه افزود: بارندگی‌ها در شمال استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و بخش‌هایی از استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان هم ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه بارندگی در برخی مناطق دیگر نیز پیش بینی می شود تصریح کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور یعنی در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی هم باران می بارد. 
 
سرکرده با اشاره به تشکیل توده ای از گرد و خاک بر روی کشور عراق و انتقال آن به کشورمان گفت: با نفوذ این توده گرد و خاک مرزهای غربی و جنوب غربی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان پدیده گرد و خاک منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد که البته همین شرایط در بخش‌های شرقی و شمال شرقی کشور هم پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: با افزایش وزش باد در بخش‌های جنوبی کشور، دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی درباره شرایط آب و هوایی تهران گفت: امروز پایتخت آسمانی صاف همراه با وزش باد دارد و دما در گرم ترین زمان به 40 درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha