عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم اجرای قوانین در نظام پزشکی، گفت: تا زمانی که از ظرفیت‌های موجود استفاده نشود طرح مسائلی چون بازنگری در قوانین نظام پزشکی گمراه کننده است.

بازنگری قوانین نظام پزشکی گمراه کننده است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم اجرای قوانین در نظام پزشکی، گفت: تا زمانی که از ظرفیت‌های موجود استفاده نشود طرح مسائلی چون بازنگری در قوانین نظام پزشکی گمراه کننده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، احمد همتی در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه قوانین نظام پزشکی نیازمند بازنگری است، اظهارداشت: البته برای بازنگری در قوانین نظام پزشکی باید اقدامات کارشناسی بسیاری صورت گیرد اما مهم‌ترین مشکل حال حاضر عدم اجرای قوانین حوزه نظام پزشکی به شکل صحیح است؛ متاسفانه برخی قوانین مربوط به حوزه نظام پزشکی که به نفع صنف، مردم و سلامت است به درستی اجرایی نمی شود.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در حوزه نظام پزشکی بی‌توجهی کمیته تبلیغاتدر جلوگیری از تبلیغات مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی با آثار سوء است، البته در ترکیب این کمیته نمایندگانی از حوزه نظام پزشکی، وزارت بهداشت، شهرداری‌ها، صدا و سیما و ارشاد حضور دارند و این کمیته با هدف جلوگیری از تبلیغات گمراه کننده و ایجاد یک منبع درآمد برای نظام پزشکی تشکیل شد اما متاسفانه تا کنون به وظایف خود به درستی عمل نکرده است.

همتی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات موجود در نظام پزشکی عدم تعیین درست تعرفه‌های پزشکی است، تصریح کرد: اگر در تعیین تعرفه‌های پزشکی چارچوب‌های قانونی رعایت می‌شد همه مردم از یکسان‌سازی تعرفه‌ها نفع می بردند، بنابراین از تعیین تعرفه‌های خارج از چارچوب قانونی جلوگیری می‌شد اما به این موضوع نیز تاکنون توجه نشده است، بنابراین موارد این چنینی و مسائل دیگر مانند مدیریت صحیح در قوانین نظام پزشکی متاسفانه رها شده و اجرایی نشده است.

وی گفت: به طور حتم قبل از اعمال هر تغییری در قوانین نظام پزشکی باید دید که چه میزان به قانون موجود عمل شده است، البته نظارت هم بر اجرای قوانین درهمه حوزه ها به ویژه نظام پزشکی هم به درستی صورت نمی گیرد؛ بنابراین یکی ازمواردی که در این دوره از مجلس باید مورد پیگیری قرار گیرد، بحث اجرای صحیح قوانین در حوزه نظام پزشکی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه به عنوان ناظر در شورای عالی نظام پزشکی مشکلات گفته شده را پیگیری خواهم کرد، افزود: به جای اینکه به دنبال حذف و یا بازنگری در قوانین باشیم، باید با همکاری متقابل میان نظام پزشکی و وزارت بهداشت قوانین و مدیریت صحیح به درستی اجرایی شود. البته دولت می تواند در صورت لزوم لایحه برای بازنگری در قوانین نظام پزشکی به مجلس ارایه کند؛ اما تا زمانی که از ظرفیت های موجود به درستی استفاده نشود طرح مسائلی چون لایحه برای بازنگری در قوانین گمراه کننده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha