رییس مجتمع تخلفات پزشکی گفت: چندبیمه برخلاف قانون با بیمارستانها قراردادهایی انعقاد می کردند که پی سی های یک بار مصرف را چندین بار مصرف کنند که یکی از شرکت های بزرگ بیمه نیز در بین آنها است.

سلامت نیوز:رییس مجتمع تخلفات پزشکی گفت: چندبیمه برخلاف قانون با بیمارستانها قراردادهایی انعقاد می کردند که پی سی های یک بار مصرف را چندین بار مصرف کنند که یکی از شرکت های بزرگ بیمه نیز در بین آنها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مرتضی خدایی در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع تخلفات درمانی و پزشکی گفت: برخی در قالب حرفه پزشکی به دنبال درآمدهای غیرقانونی و تحمیل هزینه ها به افراد هستند که سازمان تعزیرات بر اساس وظایف ذاتی خود به رسیدگی  این تخلفات ورود کرده است.

وی از پلمپ یک مرکز جراحی و یک بیمارستان در شمال تهران خبر داد و افزود: یکی از بیمارستان های شمال تهران در طی ماههای گذشته تخلفاتی را مرتکب شده است که تذکرات لازم نیز در بازدیدها داده شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان مذکور از فرصت داده شده، استفاده نکرد، گفت: علیرغم تذکرات و بازدیدها، این بیمارستان تخلفات خود را ادامه داد به همین دلیل امروز پلمپ خواهد شد.

بیمارستانی که از ای پی اس و یکی دیگر از تجهیزات پزشکی یکبار مصرف چندین بار استفاده کرده بود، پلمپ می شود.

خدایی تصریح کرد: یکی از داروخانه ها نیز به دلیل گرانفروشی تجهیزات پزشکی ۵/۵میلیارد تومان جریمه شد.

رییس مجتمع تخلفات پزشکی تعزیرات حکومتی افزود: طی این مدت با ۵ موسسه پزشکی غیرمجاز در حوزه های مختلف از جمله پوست و مو برخورد شد.

وی با اشاره به تخلف صورت گرفته از سوی یکی از پزشکان گفت: یکی از متخصصان زنان و زایمان نیز به دلیل استفاده از دستگاه های غیرمجاز& ۴/۵ میلیارد جریمه شد و با وی برخورد شد.

خدایی با اشاره به لغو پروانه ۶ مرکز درمانی و بیمارستان در سال جاری گفت: هر کدام از این مراکز باید ۲۰ نفر از بیماران کم بضاعت معرفی شده از سوی بهزیستی و یا کمیته امداد را تحت درمان قرار دهند.

وی افزود: برخی بیمه ها متاسفانه بر خلاف قانون با بیمارستان ها قراردادهایی انعقاد می کردند که پی سی های یک بار مصرف را چندین بار مصرف کنند.

رییس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی تعزیرات حکومتی اظهار داشت: متاسفانه این تخلف به یک عرف تبدیل شده بود.

وی تعدد مراجع رسیدگی را یکی از مشکلات عنوان کرد، افزود: متخلفان با این خلاءهای قانونی تخلفات را مرتکب می شوند و از نمایندگان بازنگری اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی را خواستاریم.

خدایی افزود: مجازات های ضعیف در برخورد با متخلفان نیز باید بازنگری شود.

رییس مجتمع رسیدگی به تخلفات پزشکی تصریح کرد: در یکی از بیمارستان های بزرگ وابسته به یکی از نهادها در عمل جراحی شانه، پروتز استفاده نمی شد و یا کم استفاده می شد و این یک تخلف نیست بلکه جرم است.

وی افزود: همه افرادی که تحت درمان از سوی این پزشک قرار گرفته بودند، غربالگری شد تا افراد شکایت خود را اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha