چه بخواهیم و چه نخواهیم ما در روزگار شلوغی زندگی می کنیم که هر روز اتفاقی مهیب در آن رخ می دهد، حوادثی دردناک که ترس و اضطرابی عجیب به جان ما می اندازد؛ حالا که به نظر می رسد چاره ای برای رهایی از این میزان خبر ناراحت کننده نیست چه فکری می­ توان به حال استرس های روزمره کرد؟ آیا راه چاره ای برای درمان این نگرانی ها وجود دارد؟

6 راه ساده برای رهایی از استرس های روزانه

سلامت نیوز:  چه بخواهیم و چه نخواهیم ما در روزگار شلوغی زندگی می کنیم که هر روز اتفاقی مهیب در آن رخ می دهد، حوادثی دردناک که ترس و اضطرابی عجیب به جان ما می اندازد؛ حالا که به نظر می رسد چاره ای برای رهایی از این میزان خبر ناراحت کننده نیست چه فکری می­ توان به حال استرس های روزمره کرد؟ آیا راه چاره ای برای درمان این نگرانی ها وجود دارد؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، شاید گمان کنید بهترین و مؤثرترین راه کاهش اضطراب و استرس پناه بردن به قرص های آرام بخش و مراجعه به مشاور است. هر چند نمی توان نقش مشاور و داروهای مختلف را در بهبود حس های این چنینی نادیده گرفت؛ ولی بهتر آن است که پیش از روی آوردن به شیوه هایی که بدون عارضه هم نیستند راه های ساده، کم خرج، آسان و قابل اعتماد را امتحان کنید، در اینجا ساده ترین و اثربخش ترین این راه ها را با شما به اشتراک می گذاریم.
 

نفس عمیق
 اغلب ما تصور می کنیم تنفس ساده ترین کار انسانی است که نیازی هم به آموزش ندارد؛ اما این تصور کاملاً غلط است چراکه ما تنها در شرایطی می توانیم از مزایای خوب نفس کشیدن بهره مند شویم که آن را تمرین کنیم. برای این کار پیش از هر چیزی لازم است شما چند بار در طول روز نفس عمیق بکشید، نفسی که نه تنها ضربان قلب را کاهش می دهد و فشار خون را پایین می آورد بلکه موجب کاهش استرس و اضطراب هم می شود. تنفس عمیق راهی بسیار کم هزینه است که احتیاج به مکان خاصی ندارد و شما می توانید در منزل، هنگام کار و موقع رانندگی از مزایای آن بهره مند شوید.
 

موسیقی
 اگر استرس و اضطراب تمام وجودتان را گرفته یک موسیقی آرم بخش بگذارید و با تمام وجود به آن گوش دهید. موسیقی مانند صدای دریا، اقیانوس، آواز پرندگان و هر نوای تسکین دهنده دیگری که در طبیعت شنیده می شود. این شیوه در مدت زمانی کمتر از آنچه فکرش را بکنید به شما آرامش می دهد و نگرانی و تشویش را از شما دور می کند. علاوه بر این، موسیقی آرام بخش به تقویت کارکرد قلب شما هم کمک قابل توجهی می کند.
 

ورزش
 این روزها همه بهانه می آورند که وقت ندارند و مشغله های روزمره زمانی برای ورزش کردن باقی نمی گذارد. این در حالی است که ورزش به ویژه رشته هایی مانند یوگا از یک طرف موجب سلامت جسم می شود و از طرف دیگر به تقویت روحیه کمک می کند. نتایج به دست آمده از تحقیقات متعدد دانشمندان نشان می دهد، یوگا یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن قدرت تفکر و رهایی از استرس و نگرانی است؛ البته باید در انتخاب رشته ورزشی دقت داشته باشید چون گاهی انتخاب غلط می تواند زمینه ساز اضطراب شود.
 

رژیم غذایی صحیح
 در دنیای پیرامون ما به اندازه کافی برای نگرانی و استرس وجود دارد و بهتر آن است که خودمان با دست خودمان به این پدیده دامن نزنیم. یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهیم پیروی از یک رژیم غذایی صحیح است، رژیمی که چرب و شیرین نباشد و فست فودها سهم چندانی در آن نداشته باشند و در عوض میوه، سبزیجات، ماهی و خوراکی های دارای فیبر و امگا 3 بخش عمده رژیم غذایی شما را تشکیل دهند.
 

چای سبز
 برای بسیاری از ما چای و قهوه بخش جدایی ناپذیر روزمان است، اما این دو نوشیدنی لذت بخش به علت وجود حجم بالایی از کافئین زمینه ساز افزایش استرس می شوند. بنابراین بهتر آن است جایگزینی برای آنها بیابید و پیشنهاد ما به شما چای سبز است. نوشیدنی دارای مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان که علاوه بر کمک به سلامت عمومی بدن در آرام شدن جسم و جان شما نقش عمده ای ایفا می کند.
  

خواب بیشتر
 درست که بسیاری از ما هنگام استرس زیاد خواب به چشم هایمان نمی آید؛ ولی کمبود خواب یکی از عواملی است که خود موجب افزایش استرس می شود. به همین خاطر، افرادی که روزانه کمتر از 7 تا 8 ساعت می خوابند اغلب میزان بیشتری از استرس را نسبت به دیگران تجربه می کنند. بنابراین، تلاش کنید هر شب رأس ساعت معینی به تخت خواب بروید، در طول روز فعالیت فیزیکی داشته باشید، پیش از خواب شیر و آب بنوشید تا دچار کمبود خواب نشوید.
 

منبع naturalnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha