دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی انتقادها، تاسیس داروخانه از سوی این جمعیت را قانونی و از فعالیت های ذاتی هلال احمر خواند.

دکتر "احمد موسوی" در گفت و گو با ایرنا درباره انتقاد رییس انجمن داروسازان ایران مبنی بر غیرقانونی بودن تاسیس داروخانه از سوی جمعیت هلال احمر گفت: اولویت هلال احمر، سلامت افراد جامعه و دسترسی اقشار مختلف جامعه به خدمات دارویی است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر، تعدیل نگاه برخی افراد در شبکه دارویی کشور را ضروری دانست و افزود: اعلام مواضع و دیدگاهها درباره تاسیس داروخانه از سوی جمعیت هلال احمر ، مربوط به امروز و دیروز نیست و بطور حتم در آینده نیز چنین ادعاهایی وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه راه اندازی داروخانه از "فعالیت های ذاتی" این جمعیت است، گفت: به موجب ماده یک اساسنامه جمعیت هلال احمر مصوب مجلس شورای اسلامی، انجام اقدامات امدادی، بهداشتی و درمانی در داخل و بیرون از مرزهای کشور از اهداف و وظایف این جمعیت است.
موسوی تصریح کرد: بر اساس بند هشتم ماده یک این اساسنامه نیز، کمک به تهیه دارو، وسایل و تجهیزات مورد نیاز پزشکی از فعالیت های جمعیت هلال احمر بیان شده است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بنابراین، تاسیس داروخانه از سوی هلال احمر، نوعی فعالیت برای محقق شدن اهداف و رسالت های پیش بینی شده در اساسنامه است.
موسوی در عین حال اظهار داشت: برخی افراد و گروه ها که هیچ نقشی در نظام سلامت ندارند، در شبکه دارویی کشور، مجوزهای بین المللی دریافت می کنند و از این راه، سودهای کلانی عایدشان می شود.
دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: بطور مثال، در مورد تهیه واکسن مننژیت برای زائران حج، تمامی کارها را جمعیت هلال احمر انجام می دهد اما برخی افراد به دلیل داشتن مجوزهای بین المللی واردات دارو، سودهای کلانی نصیب شان می شود.
وی تاکید کرد: ورود جمعیت هلال احمر به عرصه ارایه خدمات بشر دوستانه در کشور به ویژه ارایه خدمات دارویی، مانع انتفاع شخصی بیش از حد متعارف سودجویان شده است و از این رو، از وجود هلال احمر در شبکه دارویی کشور و تاسیس داروخانه از سوی آن، ناراضی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha