رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کارنامه خدمت جامعه پزشکی پس از انقلاب را بسیار درخشان و درخور تقدیر ارزیابی کرد و گفت:‌ خوشبختانه امروز 95 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می شود.

دکتر سید شهاب الدین صدر ضمن تقدیر از زحمات بی شائبه جامعه پزشکی در حرکت به سوی خودکفایی گفت: پیش از انقلاب عمده نیازهای دارویی کشور توسط شرکتهای چند ملیتی تامین می شد که با تلاش صاحب نظران و پژوهشگران این حوزه در حال حاضر بحمدالله بیش از 95 از نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی در تشریح این موفقیتها تصریح کرد: هر سال بخش عمده ای از دستاوردهای کشور در دهه مبارک فجر ارائه می‌شود که بخش قابل توجهی از ‌آن به شیوه های جدید درمان و یا فرمولاسیون جدید برخی داروها اختصاص دارد که مایه مباهات و فخر ایران است.

وی خطاب به مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در لزوم حفظ و صیانت از این دستاوردها خاطرنشان کرد:‌ مسئولین با حساسیت دو چندان به دنبال ارتقای کیفیت خدمات، استمرار حرکت رو به رشد و حمایت از نخبگان جامعه پزشکی باشند و باید خیلی مراقب باشیم تا این دستاوردهای بزرگ به عنوان مورثیتی ارزشمند برای نسل فردای ایران یادگار بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha