رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت از مرگ روزانه 300 بیمار قلبی در کشور خبر داد.

دکتر طاهره سماوات در گفتگو با مهر گفت: بیماریهای قلبی و عروقی همچنان به عنوان اولین علت مرگ و میر در کشور محسوب می شود به طوری که روزانه حدود 300 نفر در اثر ابتلا به این بیماریها در کشور فوت می کنند.

بر اساس اعلام رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت این تعداد مرگ ومیر ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی در کشور طی یکسال حدود 110 هزار مورد می شود.

این مقام ارشد در وزارت بهداشت با تاکید بر مشارکت و همکاری دستگاهها و وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنایع که در ارتباط با تغذیه مردم فعال هستند تصریح کرد: متاسفانه مشارکت برون بخشی در این زمینه کافی نیست و همین مسئله باعث شده که نتوانیم در کنترل بیماریهای قلبی وعروقی موفق باشیم.

بررسیهای پزشکی نیز نشان می دهد تا سال 2020 میلادی 70 درصد از موارد مرگ و میر نوجوانان کشورهای در حال توسعه از جمله ایران ناشی از مصرف تنباکو، چاقی و فشارهای عصبی خواهد بود.

رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند در کنترل بیماریهای قلبی و عروقی موفق نباشد و نیاز است مردم نیز مشارکت داشته و به دستورالعملها و برنامه هایی که در زمینه سلامت قلب ارائه می شود توجه کنند.

به گفته پزشکان افزایش بی رویه مصرف سیگار، بی تحرکی و تغذیه نامناسب از دلایل عمده تزاید بیماریهای قلبی و عروقی در کشور است.

سماوات گفت: مردم می بایست کمتر از غذاهای آماده و فست فودها استفاده کنند و در مصرف روغن خوراکی نیز بیشتر از روغن مایع کانولا استفاده کنند. به طوری کلی اگر مردم نخواهند با برنامه های وزارت بهداشت در سلامت غذایی همراهی کنند قطعا کنترل بیماریهای قلبی و عروقی نیز امکانپذیر نخواهد بود.

رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت با اشاره به کاهش سن سکته های قلبی به زیر 50 سال، افزود: سهم مردان در ابتلا به بیماریهای قلب و عروقی در کشور، بیشتر از زنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha