پژوهشگران تاكید كردند: داروی تب خال در كاهش خطر ابتلا به ایدز تاثیری ندارد.

‌بر اساس یك پژوهش پزشكی كه طی آزمایشی 5 ساله صورت گرفته است، درمان رایج برای ویروس تب خال خطر انتقال ویروس اچ آی وی را كه عامل بیماری كشنده ایدز است، كاهش نمی‌دهد.

این تحقیق نشان داد: افرادی كه هم به ویروس ایدز و هم به ویروس شایع تب خال موسوم به HSV-2 آلوده هستند ‌با مصرف دوز دوبار در روز داروی اسیكلوویر قادر نخواهند بود كه احتمال انتقال ویروس ایدز را كاهش دهند.

این تحقیق كه در مجله پزشكی نیوانگلند به چاپ رسیده روی بیش از 3400 زوج آفریقایی انجام گرفته كه یكی از آنها به ایدز مبتلا بوده و دیگری از این حیث سالم بوده است.

یافته‌ها نشان داد: در بین افرادی كه از آسیكلوویر استفاده كرده بودند میزان ابتلا به عفونت ایدز، 41 مورد و در مورد افرادی كه یك شبه دارو استفاده كرده بودند 43 مورد ابتلا گزارش شد كه این تفاوت به لحاظ علمی فاقد اهمیت است. این در حالی است كه در مطالعات قبلی محققان اعلام كرده بودند؛ احتمال دارد بتوان میزان اچ آی وی را در خون و اندام تناسلی با كمك داروی ویروس تبخال كاهش داد اما در آن مطالعات مشخص نشده بود كه آیا منظور از این كاهش در واقع كاهش انتقال ویروس ایدز است؟ اما تحقیق جدید این ابهام را برطرف كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha