معاون سلامت وزیر بهداشت به بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌های دولتی اشاره كرد و با رد ادعای خودداری بیمارستان‌های دولتی از پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی گفت: اگر روند بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها ادامه یابد، بی‌تردید بیمارستان‌ها قادر به ارائه خدمات نخواهند بود.

دكتر حسن امامی رضوی در گفت وگو با  ایسنا با بیان این مطلب گفت: بیمارستان‌ها نمی‌توانند به دلیل بدهی بیمه‌ها از پذیرش بیماران خودداری كنند. اما در مجموع به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها از سوی بیمه‌ها، بیمارستان‌های دولتی با مشكل روبرو هستند.

وی با اشاره به آخرین گزارش‌ها در مورد بدهی‌ سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌های دولتی گفت: بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها حدود 300 میلیارد تومان و بدهی سازمان بیمه خدمات درمانی حدود 200 میلیارد تومان است كه لازم است سازمان‌های بیمه‌گر در رابطه با پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

دكتر امامی رضوی با تاكید بر آن كه در صورت ادامه روند بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها، بی‌تردید بیمارستان‌های دولتی برای ادامه فعالیت خود با مشكل روبرو می‌شوند، گفت: این در حالی است كه طبق قانون بودجه 88 سازمان‌های بیمه‌گر موظفند دو هفته پس از ارسال صورتحساب‌ها، 60 درصد هزینه‌ها را پرداخت كنند اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی تاكنون به این مصوبه قانونی عمل نكرده‌اند.

وی گفت: بی‌تردید زمانی كه بیمارستان‌ها به موقع اعتبارات خود را دریافت نكنند، قادر به ارائه خدمات نخواهند بود اما تاكنون موردی مبنی بر عدم پذیرش بیمارستان‌ها به دلیل بدهی بیمه‌ها گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha