عفونت‌های بیمارستانی در تمام بخش‌های بیمارستان وجود دارد، اما در بخش مراقبت‌های ویژه، کودکان و سالمندان شیوع بیشتری دارد و به راحتی می‌تواند از طریق فرد، محیط و فاضلاب به افراد دیگر در جامعه منتقل شود. عفونت های بیمارستانی در تمام دنیا به یک مساله مهم تبدیل شده است. این موضوع در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر گزارش شده، اما در مقایسه با کشورهای در حال توسعه از شیوع بالایی برخوردار است. انتقال این عفونت ها در جامعه به شدت خطرناک است.

هشدار درباره شیوع عفونت‌های بیمارستانی در کشور

سلامت نیوز: دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران ضمن ابراز نگرانی در خصوص شیوع عفونت‌های بیمارستانی، بر ضرورت پیشگیری از آن تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر پژواک خاکی در آستانه برگزاری هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران، با بیان اینکه شیوع عفونت‌های بیمارستانی در ایران نگران کننده است، اظهار کرد: میکروارگانیسم هایی که موجب ایجاد عفونت‌های بیمارستانی می‌شوند به شدت در برابر انواع آنتی بیوتیک‌ها مقاوم هستند؛ به همین دلیل پیشگیری از آنها بسیار ضروری است.

وی افزود: عفونت‌های بیمارستانی در تمام بخش‌های بیمارستان وجود دارد، اما در بخش مراقبت‌های ویژه، کودکان و سالمندان شیوع بیشتری دارد و به راحتی می‌تواند از طریق فرد، محیط و فاضلاب به افراد دیگر در جامعه منتقل شود. عفونت های بیمارستانی در تمام دنیا به یک مساله مهم تبدیل شده است. این موضوع در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر گزارش شده، اما در مقایسه با کشورهای در حال توسعه از شیوع بالایی برخوردار است. انتقال این عفونت ها در جامعه به شدت خطرناک است.

وی هم‌چنین یادآور شد: هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران2 تا 4 شهریور ماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود و در این کنگره از محققین و دانشمندان برجسته داخل و خارج از کشور دعوت بعمل آمده است.

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران در پایان خاطرنشان کرد: تا آخر تیرماه ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌تواند با مراجعه به سایت http://ismcongress.ir از نحوه ارسال مقالات آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha