فوق تخصص آریتمی بیمارستان رضوی مشهد گفت: این بیمارستان یکی از قطب‌های تخصصی درمان بیماری قلبی به شمار می‌آید و درمان آریتمی‌های قلب تا ۹۵ درصد در این مرکز فوق‌ تخصصی امکان‌پذیر است.

آریتمی‌های قلب در ایران تا ۹۵ درصد معالجه می‌شود

سلامت نیوز:فوق تخصص آریتمی بیمارستان رضوی مشهد گفت: این بیمارستان یکی از قطب‌های تخصصی درمان بیماری قلبی به شمار می‌آید و درمان آریتمی‌های قلب تا ۹۵ درصد در این مرکز فوق‌ تخصصی امکان‌پذیر است.

دکتر مهدی طاهرپور، فوق تخصص آریتمی و پیس‌میکر قلب که نخستین عمل ابلیشن ضربان نابه‌جای بطنی (PVC) بر روی دریچه‌ مصنوعی بیولوژیک آئورت در جهان را در کارنامه خود دارد در گفتگو با نسیم، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر بیماری‌های قلبی و مغزی در کشورهای آفریقایی و آسیایی به خصوص در خاورمیانه رشد چشم‌گیری داشته و این موضوع در ایران نیز صادق است و باید در سیاست گذاری های کلان فرهنگی و اجتماعی، آموزش های لازم در خصوص اصلاح شیوه زندگی و نوع تغذیه لحاظ شود.

شرکت کننده هشتمین کنگره قلب و عروق رضوی به موفقیت های قابل ملاحظه برخی کشورها از جمله سوئد و نروژ در امر پیشگیری اشاره کرد و گفت: در این کشورها با فرهنگسازی و انجام آموزش‌های علمی و اجتماعی، نه تنها از رشد فزاینده بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری شده، بلکه این بیماری‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزایش مالیات کمرگی واردات سیگار را یکی از راه‌های جلوگیری از مصرف سیگار دانست و افزود: تغذیه سالم، کاهش چربی و نمک در رژیم غذایی، ترک سیگار، کمک به آگاهی‌سازی مردم در غربال گری بهتر و مراجعه به مراکز درمانی برای پیشگیری از دیگر عوامل بروز بیماری‌های قلبی است.

به گفته این فوق تخصص آریتمی و پیس‌میکر قلب ضرورت دارد که هر فرد در 20 سالگی آزمایش چربی خون بدهد، اما دیده می‌شود که حتی افراد بین 30-40 ساله نیز نسبت به کنترل فشار خون خود بی توجه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha