معاون وزیر بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به تمهیدات وزارت بهداشت برای برگزاری هرچه بهتر آزمون دستیاری سال جاری از رشد ظرفیت پذیرش در این آزمون نسبت به سال گذشته خبر داد.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با مهر افزود: آزمون دستیاری در 29 بهمن ماه برگزار می شود و در حال حاضر نیز فضای طراحی سئوال و سایر بخشها فضای امنی است که در همان پوشش امن خود اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: تدابیری انجام شده که داوطلبان از سلامت آزمون دستیاری و منطقی بودن سئوالات طی یک رقابت عادلانه اطمینان پیدا کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از تسهیلات برای داوطلبان و کاهش میزان مسافرت آنها خبر داد و گفت: تسهیلاتی برای داوطلبان جهت شرکت در امتحانات از نظر دسترسی در استانهای مختلف اتخاذ شده که حتی المقدور داوطلبان ناچار به مسافرت نباشند و حوزه های خدمتی خود را ترک نکنند.

وی یادآور شد: بررسی ایرادها و اعتراضات داوطلبان به صورت مضاعف بررسی می شود و ما در این دوره برای رسیدگی هرچه بهتر به اعتراضات آزمون، زمان رسیدگی به اعتراضات به میزان دو برابر طراحی شده است و سعی کردیم تمام نکات ممکن رعایت شود.

محققی اضافه کرد: برای ارتقای کیفیت آزمون هم برنامه های متعددی را برحسب تحلیل آزمونهای قبلی در فاصله یکسال طراحی کردیم و امیدوار هستیم که این آزمون عادلانه و معتبر علمی با کیفیت بهتر از آزمون های قبلی اجرا شود.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش در سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری به مهر گفت: در زمان پذیرش و انتخاب رشته محل راهنمایی هایی لازم انجام خواهد گرفت و تمام تلاش دبیرخانه این است که افراد با داشتن اطلاعات کافی از نمراتی که کسب کرده اند به انتخاب رشته بپردازند و در این مسیر اطلاعات ورود به رشته های علمی سالهای قبل می تواند آنها را در بهترین انتخاب رشته محل کمک کند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش هنوز مورد جمع بندی نهایی صورت نگرفته اما روند رو به رشد ظرفیت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در زمینه ظرفیت روند متفاوتی در پیش گرفته شده است و در برخی از رشته ها شاهد رشد ظرفیت، در برخی از رشته ها ظرفیت همانند سال قبل باقی می ماند و در چند رشته نیز به دلیل اشباع این رشته ها در نظام ارائه خدمات سلامت ظرفیت محدود شده و کاهش می یابد.

محققی تاکید کرد: جزئیات ظرفیت به عنوان مبانی انتخاب رشته داوطلبان در زمان مقتضی به اطلاع آنها خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha