مدیر طرح ملی تغییرات آب‌وهوا سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا دچار تغییر اقلیم و افزایش گرمایش شده‌اند، گفت: وضعیت تغییر اقلیم و افزایش گرمایش در کشورهای مدار رأس‌السرطان که ایران هم یکی از آنها است به مراتب ناگوارتر است.

اتفاقات ناگوار تغییر اقلیمی و افزایش گرمایش برای ایران رخ داده است

سلامت نیوز: مدیر طرح ملی تغییرات آب‌وهوا سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا دچار تغییر اقلیم و افزایش گرمایش شده‌اند، گفت: وضعیت تغییر اقلیم و افزایش گرمایش در کشورهای مدار رأس‌السرطان که ایران هم یکی از آنها است به مراتب ناگوارتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،محسن ناصری در تشریح وضعیت تغییر اقلیم در کشورهای دنیا و به‌ویژه ایران اظهار کرد: در اکثر نقاط دنیا شاهد گرم شدن دمای هوا و  تغییرات شکل گرفته  در روی مدار رأس‌السرطان خودنمایی بیشتری می‌کند.

وی ادامه داد: کشورهایی همچون عراق، اردن، لیبی، تونس، مصر و شمال چاد که هم‌عرض ایران هستند و در مدار رأس‌السرطان ‌قرار گرفته‌اند از شرایط بحرانی‌تری نسبت به سایر کشورهای دنیا رنج می‌برند و این تغییرات اقلیمی یکی از دغدغه‌های مهم محسوب می‌شود.

مدیر طرح ملی تغییرات آب و هوا سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شاهدیم که بسیاری از اتفاقات نامناسب تغییر اقلیمی روی کمربند مدار رأس‌السرطان تاثیر گذاشته و این حوادث تغییر اقلیمی در مناطق ذکر شده خودنمایی بیشتری می‌کند.

ناصری با بیان اینکه تغییر اقلیمی همیشه به خشکسالی منجر نمی‌شود، یادآور شد: گاهی این تغییرات اقلیمی موجب افزایش بارندگی خواهد شد اما مجموعه‌ای از اتفاقات ناخوشایند تغییر اقلیمی بر روی کمربند مدار رأس‌السرطان که ما نیز قرار داریم به‌وجود آمده و شاهد بالا رفتن دما، کاهش بارش و گرم‌تر شدن زمین هستیم.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا دچار تغییر اقلیم و افزایش گرمایش شده‌اند، گفت: وضعیت تغییر اقلیم و افزایش گرمایش  در  ایران و سایر کشورهای مدار رأس‌السرطان به مراتب ناگوارتر است؛ این تغییرات اقلیمی حتی می‌تواند وضعیت بدتری را حادث کند اما باید با تمهیدات لازم شدت آن را کاهش داد و راهکارهای جلوگیری از گرمایش زمین باید مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha