كارشناس مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، طرح خانه به خانه واكسیناسیون فلج اطفال در منطقه سیستان با توجه به همجواری آن با كشور افغانستان را اقدام موثری در جلوگیری از انتشار ویروس فلج اطفال در منطقه و به دنبال آن سایر نقاط كشور دانست.

بابایی در بازدید از منطقه سیستان درخصوص طرح ریشه‌كنی فلج اطفال و درباره آغاز طرح و چگونگی انجام آن گفت: طرح ریشه‌كنی فلج اطفال در سال 1372 در یك روز در كل كشور با همكاری نیروهای بسیجی توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی بصورت تیم‌های دو نفره انجام شد كه حاصل آن پوشش 95 درصدی در كل كشور بود.

وی افزود: در سالهای بعد عملیات بصورت اختصاصی‌تر در مناطق شرقی، غربی و جنوبی كشور انجام شد.

وی اظهار كرد: در سال‌های 73 و 74 و 73 در اوایل بهار و اوایل زمستان طرح واكسیناسیون فلج اطفال اجرا شد و از سال 1385 تاكنون عملیات از چهار مرحله به دو مرحله با توجه به فصول سال یعنی مناطق گرمسیری در زمستان (دی و بهمن) و در مناطق سردسیری در بهار(فروردین و اردبیهشت) هر دو سال به اجرا گذاشته شد.

كارشناس مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی ادامه داد: در حال حاضر كشور افغانستان، پاكستان، هندوستان و نیجریه موارد بیش از 1000 مورد از این بیماری را دارند كه با تلاش پرسنل بهداشتی در طول 9 سال گذشته مورد شناخته شده‌ای از بیماری فلج اطفال در كشور مشاهده و گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha