پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1896

خود خـواهـی عـامل اصلی در بـچـه دار شدن اكثر قریب به اتـفـاق مردم میبــاشد. مادر و پدر شدن كار بسیار آسانی اسـت امــا پدری كردن و مـادری كـردن كـاری بـس دشـوار.

انگیزه های غلط برای بچه دار شدن

مـحصول رابطه جنسی لذت جویانه ممكن است به زایمان و تـولد كودكی منجر گردد اما آیا همین امر كافیست كه زن و مـرد دخـیل در ایـن فـرایند را پدر و مادر بنامیم؟ پس بهتر اسـت كه عبارت كلیشه ای "بهشت زیرپای  مادران است" را این گـونه بـاز گویی كنیم: "بهشت زیر پای زنانیست كه بـرای فــرزندانشـــان مادری می كـنـند." هـر زن بـچه داری شـایسته نام مادری نیست. پیش از آنكه اقدام به بچه دار شـدن كنـید بـهـتر است ببینید صلاحیت این كار را دارید یا
خـیر. شما می بایسـت از مـال، دانـش و بـلـوغ جســمی، اجتماعی و هیجانی كافی برخوردار باشید تا بتوانید نیازهای فرزند خود را از لحاظ مادی، معنوی و فكری تامین كنید. اما عملا خلاف این قاعده عمل میگردد بطوری كه افرادی كه هیچ گونه صلاحیت پرورش كودك را ندارند تعداد فرزندانشان بیشتر از سایرین است! و كسانی كه توانایی و صلاحیت بچه دار شدن را دارا میباشند تمایلی به داشتن فرزند از خود نشان نمیدهند. انگیزه های خودخواهانه در این رابطه را بررسی كنید: 

1- انگیزه های زیستی و برای حفظ بقاء: انگیزه ای ناخودآگاه و تحمیلی میباشد كه بدون تفكر صورت میگیرد. غرایز خود را كنترل كنید.

2- نوه آوردن برای والدین: مختص افرادی است كه استقلال فكری نداشته و كماكان نیازمند تایید از سوی والدین خود میباشند. بهتر است برای خودتان زندگی كنید.

3- دوست داشتن بچه:نمودی از خودخواهی انسانهاست. عوض آن كودكی را به فرزند خواندگی بپذیرید. و یا معلم كودكان گردید.

4- به تصور برتر بودن میخواهند ژنهای خود را منتقل كنند: نمودی از خود بزرگ بینی مفرط. اگر تصور میكنید انسان باهوش و مهمی می باشید اعمال بزرگ را خودتان به انجام رسانید و آن را به نسل آینده خود واگذار نكنید.

5- منبع درآمد و كمك خرج خانه: استخدام ارزانترین كارگر. استفاده ابزاری از فرزندان.

6- كسی باشد كه در دوران سالخوردگی عصای دستشان باشد: این طرز تفكر ترس از پیری را آشكار میسازد. نگرش والدین سوء استفاده گر و خودخواه به فرزندانشان.

7- بارداری و زایمان از تجارب زندگی هستند: بهتر است از این تجارب خودخواهانه صرفنظر كرده و از سایر تجارب زندگی لذت ببرید.

8- بدون فرزند اركان خانوداه سست میگردد: نشانگر عدم امنیت اجتماعی در فرد است. بهتر است با ارتباطات دوجانبه موثر روابط خود را استحكام بخشید.

9- جبران مشكلات كودكی: این افراد آرزوها و تخیلات سركوب شده خود را با بچه دار شدن و با برآورده ساختن تمام نیازهای فرزندشان (در واقع نیازهای كودكی خودشان) تسكین میبخشند. در واقع قصد دارند الگوی یك پدر و یا مادر خوب را به جامعه و اطرافیان خود نشان دهند.

10- افتخار آفرینی كاذب: این گونه افراد فرزندان خود را مجاب میكنند تا به دانشگاه رفته و مدرك تخصصی دریافت كنند و یا به ورزش و یا فعالیت دلخواه خودشان بپردازند و مایه مباهات آنان گردند. مختص افراد بی كفایت كه خود قادر به انجام كاری نیستند.

11- زنده نگه داشتن نام خانوادگی: و یا ترس از انقراض نسل. یك نوع تفكر ساده لوحانه و متكبرانه.

12- كنجكاوی از ظاهر و چهره فرزند: میخواهند بدانند فرزندشان چه شكلی خواهد بود. خود شیفتگی وخودخواهی  محض. و عدم رضایت از خود.

13- دستورات مذهبی و قومی: در واقع اطاعت بدون اندیشه از اصول تعصب آمیز، نژاد پرستانه و نامعقول میباشد.

14- همسرم خواهان بچه است: تحكیم رابطه و ترس از دست دادن همسر. بهتر است با افزایش اعتماد بنفس خود با آن غلبه كنید. استفاده ابزاری از فرزند.

15- می خواهیم مانند دیگران باشیم: نوعی شرطی سازی فرهنگی. عدم اعتماد بنفس و عزت نفس. ترس از طرد شدن.

16- مادر شدن آرزوی هر زنیست: تسلیم افكار عمومی شدن. برای مادر شدن نیاز به بچه دار شدن نیست كودكان بی سرپرست بسیاری منتظر مهر مادرانه شما هستند.

17- تبعیض جنسیت: برخی خواهان پسر و برخی خواهان دختر میباشند. نشان از استفاده ابزاری از فرزندان برای دستیابی به آرزوها و پیروی از فرهنگ و آداب وسنن متحجرانه. بهتر است قدر دان افرادی كه  در حال حاظر در كنارتان هستند باشید.

18- ساعت بیولوژیكی زنان: در سن 30 تا 40 سالگی میل جنسی در زنان افزایش می یابد. اما برقراری رابطه جنسی  حتما نباید به حاملگی منجر گردد.

19- بی دلیل: افراد بسیاری وجود دارند كه هیچ دلیلی برای بچه دار شدن ندارند تنها مانند چارپایان تولید مثل میكنند.

20- بارداریهای ناخواسته و برنامه ریزی نشده: سهل انگاری در استفاده از وسایل جلوگیری كننده از بارداری به علت استفاده نادرست از آنها و یا استفاده نكردن به دلایل گوناگون همچون لذت بیشتر. در كشورهای توسعه یافته سالانه 28 میلیون حاملگی روی میدهد كه 50 درصد آنها نا خواسته بوده و 26 درصد آنها به سقط جنین می انجامد. در كشورهای در حال توسعه سالانه 182 میلیون حاملگی روی میدهد كه 40 درصد آنها ناخواسته بوده و 20 درصد آنها به سقط جنین منجر میگردد.

یك نسل كشی پنهان و فرزندانی كه بی دلیل زاده شده اند. محصول ناخواسته رابطه جنسی.

21- ترس از انگ نازابودن: اینگونه افراد به صرف اینكه بارور بودن خود را به اثبات برسانند بچه دار میشوند. نشانه اعتماد بنفس پایین و رفتار منفعلانه.

22- بچه نمك زندگی است: برای مقابله با زندگی یكنواخت و كسالت بار خودشان. كودكان ابزار سرگرمی نیستند.

23- القاء حس بزرگ شدن: مانند افرادی كه تصور می كنند چون سیگار می كشند دیگر بزرگ شده و در جرگه بزرگسالان جای گرفته اند.

منبع : http://www.mardoman.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha