براساس تحقیقات جدید، چربی‌های اطراف ران با به تله انداختن ذرات چرب مضر و ترشح مواد مفید، باعث افزایش عمر افرادی می‌شوند که اطراف و جلوی ران آنها دارای چربی زیادی است.

حقیقات بسیاری اثبات کرده‌اند؛ وجود چربی در اطراف شکم و معده، خطر مرگ در اثر بیماری‌های قلبی را بالا می‌برد ولی در خصوص تاثیر چربی‌های پایین تنه، اطلاعات دقیقی در دست نیست.

بر اساس یافته‌های جدید، چربی‌های پایین تنه ویژگی‌های محافظت کننده مفیدی دارند که اسیدهای چرب اضافی را در خود ذخیره می‌کنند. همچنین افرادی که پایین تنه فربه‌ای دارند سطح مواد «inflammatorg Cytokines» کمتری دارند. این ماده در بیماری‌های قلبی و دیابت بالاخص هنگامی که به صورت نامتوازن فعال می‌شوند، تاثیر دارند. همچنین چربی‌های پا، چربی‌های رژیم غذایی را جذب کرده و از افزایش وزن افرادی که پرخوری می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

چربی‌های پا و اطراف ران حالت پایدارتری از چربی‌های بطنی داشته و با ورزش یا کم خوردن شکسته نمی‌شوند ولی با شکسته شدن چربی‌های بطنی، مواد مضری در بدن آزاد می‌شوند.

چربی‌های پا در تولید هورمون‌هایی همچون Leptin بهتر عمل می‌کنند. این هورمون نقش مهمی در سوخت و ساز بدن و کنترل اشتها دارد. درک و تحلیل دقیق این یافته‌ها به استفاده بهتر داروها و درمان‌های چاقی کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha