رئیس نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، علت پایین بودن آمار مبتلایان به سرطان پروستات در کشورمان در مقایسه با آمریکا و اروپا را تشریح کرد.

سلامت نیوز:رئیس نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، علت پایین بودن آمار مبتلایان به سرطان پروستات در کشورمان در مقایسه با آمریکا و اروپا را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران هر ساله با هدف ارتقای سطح دانش علمی متخصصان و پزشکان برگزار می شود و امسال نیز با همین هدف با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کشور از دوم تا پنجم شهریور ۹۵ در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

دکتر سید محمد سدهی رئیس نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: موضوعات مطرح شده در کنگره امسال شامل موضوعات ؛ اندویورولوژی سنگ های ادراری ،  اورولوژی اطفال ،  اورولوژی زنان، پیوند کلیه،  تروماهای دستگاه ادراری و جراحی های ترمیمی، تومورهای دستگاه ادراری و غدد فوق کلیوی، لاپاروسکوپی در اورولوژی، ناتوانی جنسی، روش های تشخیص، درمان طبی و جراحی عقیمی، تشخیص درمان (ART)، عفونت ها، پرستاری اورولوژی و سایر مباحث خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در ایران مسایل و بیماری های اورولوژی بیشتر بحث سرطان پروستات است و در این همایش نیز سعی خواهیم کرد روی اختلاف نظرها و متدهای پیشرفته دنیا تمرکز کنیم و همگام با روش های درمانی جدید و جراحی های نوین با کمترین زمان طول بستری بیمار را درمان کنیم .

به گفته رئیس نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، در گذشته این باور وجود داشت که آمار ابتلا به سرطان پروستات در ایران کمتر از کشورهای پیشرفته به ویژه آمریکا و کشورهای غربی است، اما با انجام معاینات بالینی و تست PSA از مراجعه کنندگان به مطب‌ متخصصان اورولوژی از یکسو و از سوی دیگر افزایش فرهنگ بهداشت عمومی و مراجعات داوطلبانه افراد به پزشکان متخصص مشخص شده، پایین بودن آمار مبتلایان به سرطان پروستات به دلیل شناسایی نشدن مبتلایان بوده است.

سدهی در پایان گفت: درمان‌های نوین بیماری های پروستات در کنار شیوه‌های جدید درمانی سایر بیماری های مجاری اداراری در نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران ارائه خواهد شد.

کنگره نوزدهم دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی جهت متخصصان اورولوژی، زنان و زایمان، جراحی عمومی، کلیه اطفال و نفرولوژی و ۱۴ امتیاز آموزش مداوم جهت پزشکان عمومی و پرستاران است.


 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha