سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

در قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران آورده شده هرکس در معابر عمومی یا اماکن عمومی متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان شود و یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند به حبس از دو ماه تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

سلامت نیوز:در قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران آورده شده هرکس در معابر عمومی یا اماکن عمومی متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان شود و یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند به حبس از دو ماه تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، در قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران، کودکان و زنان مورد حمایت هستند و به استناد ماده 618 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات متعرضین و مزاحمین به حبس و شلاق محکوم می‌شوند.

بر اساس قانون هرکس در معابر عمومی یا اماکن عمومی متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان شود و یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند به حبس از دو ماه تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

ایجاد مزاحمت برای کودکان و بانوان از جرایم عمومی غیر قابل گذشت است.

فلسفه تصویب آن، این است که، افراد نامحرم، مزاحم زنان و کودکان نشوند، مثلاً تعقیب مصرانه یک زن، از مصادیق مزاحمت تلقی می‌شود و تعرض هم به معنای در برابر افراد ایستادن و آبروی آنها را در مرحله خطر قرار دادن هست.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha