مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن هشدار در مورد مصرف داروهای گیاهی غیرمجاز برای لاغری گفت: استعمال سیگار و قلیان آسیب عروق خونی را به همراه دارد.

مرگ در کمین بیماران دیابتی که مخدر مصرف کنند

سلامت نیوز:مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ضمن هشدار در مورد مصرف داروهای گیاهی غیرمجاز برای لاغری گفت: استعمال سیگار و قلیان آسیب عروق خونی را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مسعود قادی پاشا ، با اشاره به مصرف برخی از داروهای گیاهی و مرگ افراد، اظهار داشت: پرونده‌هایی در پزشک قانونی موجود است که فرد به دلیل مصرف یک داروی گیاهی ساخته شده حاوی مواد روان‌گردان جان خود را از دست داده است.

وی افزود: اصولاً افراد به پیشنهاد دوستان این داروهای گیاهی را به صورت غیرمجاز از برخی عطاری‌ها تهیه کرده تا کاهش وزن در بدن خود ایجاد کنند و به دلیل غیرمجاز بودن این دارو فرد دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست می‌دهد.

مدیرکل پزشک قانونی استان تهران، با اشاره به اینکه ما این اطلاعات را به مسئولین ارائه می‌دهیم که پیشگیری‌های لازم و آگاهی‌سازی مردم انجام گیرد، اضافه کرد: برخی از افراد نیز که دچار مشکل دیابت هستند تصور می‌کنند که مصرف مواد مخدر قند خون آنها را کاهش می‌دهد، در حالی که این موضوع می‌تواند مرگ آنها را به همراه داشته باشد.

قادی‌پاشا با بیان اینکه استعمال سیگار،‌ قلیان و مواد مخدر بسیار مضر است و این موضوع در دیابتی‌ها عوارض بیشتری را به همراه دارد،‌ اضافه کرد: یکی از عوارض استعمال سیگار، قلیان و مصرف مواد مخدر تنگی عروق است و به دلیل اینکه دیابتی‌ها مشکل نرسیدن خون به اعضای بدن را دارند، می‌توانند عوارض بسیار شدیدی در آنها ایجاد شود.

وی تأکید کرد: بیماران دیابتی به دلیل مشکل نرسیدن خون به سلول‌های بدن انواع بیماری‌ها شامل زخم بستر و مشکلات چشمی و مغزی برایشان ایجاد می‌شود که با استعمال سیگار،‌قلیان و مصرف مواد مخدر این مشکل در آنها مضاعف شده و خطر مرگ برایشان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha