سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 189643

یک متخصص فیزیوتراپی گفت: پیاده روی بهترین ورزشی است که تمامی افراد در هر سن و وزنی می توانند از فواید آن در مدت زمان کوتاه بهره‌مند شوند.

بدن خود را با این ورزش ارزان بیمه کنید

سلامت نیوز:یک متخصص فیزیوتراپی گفت: پیاده روی بهترین ورزشی است که تمامی افراد در هر سن و وزنی می توانند از فواید آن در مدت زمان کوتاه بهره‌مند شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد اکبری متخصص فیزیوتراپی گفت: پیاده روی یک فعالیت جسمی ارزان و در دسترس و بهترین ورزشی است که تمامی افراد در هر سن و وزنی می توانند از فواید آن در مدت زمان کوتاهی بهره مند شوند.
 
وی تصریح کرد: تنظیم فعالیت تمامی اعضای بدن از جمله مغز، قلب، سیستم گوارش، سیستم اسکلتی عضلات و مفاصل، بهبود اختلالات خواب و خلق و خوی افراد را می توان از پیامدهای مفید پیاده روی برشمرد.
 
اکبری با بیان اینکه مزیت های پیاده روی کمتر از دویدن نیست عنوان کرد: روند تأثیر گذاری پیاده روی با مدت زمان انجام آن، شدت فعالیت و میزان آمادگی جسمانی فرد ارتباط مستقیم دارد به گونه ای که بهتر است شروع این فعالیت از ده دقیقه و در نهایت به یک ساعت در روز ادامه پیدا کند و  برای جلوگیری از افت فعالیت جسمانی، توصیه به گنجاندن آن در برنامه روزانه می شود.  
 
وی افزود: افرادی که از آمادگی جسمانی کافی برخوردارند و بتوانند میزان سرعت فعالیت خود را افزایش دهند و به تدریج به مرحله دویدن برسانند، این تأثیرگذاری به مراتب بیشتر و متوسط طول عمر در این افراد نسبت به سایرین بالاتر است.
 
وی در خصوص انجام پیاده روی توسط افرادی که دچار آسیب دیدگی مفاصل و ناراحتی های مزمن هستند، اذعان کرد: این امر با تشخیص فیزیوتراپیست و بسته به میزان توانایی فرد آسیب دیده صورت می گیرد که به چه میزان و شدتی پیاده روی را از سر گیرند و ادامه دهند. 
 
وی تصریح کرد: اگرچه هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای انجام پیاده روی وجود ندارد اما بهترین زمان انجام آن در شهرهای دارای آلودگی هوا، صبح است و در ابتدای امر روی مسیرهای با شیب کم و ترجیحا طبیعی صورت گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha