دکتر مطلق گفت: کاهش اضافه وزن مادر، کم شدن خونریزی پس از زایمان، ترشح هورمون عشق و افزایش شادابی و امنیت روانی مزایای شیردهی مادران به نوزادان است.

کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان و تخمدان از مزایای شیردهی است

سلامت نیوز: دکتر مطلق گفت: کاهش اضافه وزن مادر، کم شدن خونریزی پس از زایمان، ترشح هورمون عشق و افزایش شادابی و امنیت روانی مزایای شیردهی مادران به نوزادان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت،مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان این مطلب به مناسبت هفته تغذیه با شیرمادر گفت: اضافه وزن دوران بارداری و ذخیره چربی اضافی مادر با شیردهی مصرف شده، اندام ها، رحم و پستان ها زودتر به حالت عادی بر می گردد و کم خونی و خونریزی پس از زایمان کمتر می شود.

دکتر محمد اسماعیل مطلق افزود: احتمال بروز سرطان پستان و تخمدان (رحم)، خطر شکستگی لگن مادر در دوران سالمندی، پوکی استخوان، کم خونی، دیابت و بروز و شدت بیماری ام اس و بیماری آرتریت روماتوئید در مادرانی که شیر می دهند بسیار کاهش می یابد.

وی بیان کرد: ترشح هورمون عشق یا بازتاب جهش شیر (اکسی توکسین) در مادرانی که شیرخوار خود را تغذیه می کنند سبب افزایش شادابی و امنیت روانی آنان می شود و درصد ابتلا به افسردگی در این مادران بسیار کمتر است.

مطلق گفت: روابط عاطفی بین مادر و شیرخوار و رضایت حاصل از تماس بدنی میان آنها، سبب بهتر شدن روحیه و عاطفه مادری می شود.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha