سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره فوت بیماران دیالیزی در اهواز گفت: شواهد تا کنون نشان می‌دهد فوت چهار بیمار دیالیزی ارتباطی با روند درمان نداشته و تنها یک آلودگی با منبع مشترک علت این اتفاق بوده است.

فوت بیماران در اهواز ارتباطی با دیالیز نداشته است/ اعلام علت پس از کالبد شکافی

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره فوت بیماران دیالیزی در اهواز گفت: شواهد تا کنون نشان می‌دهد فوت چهار بیمار دیالیزی ارتباطی با روند درمان نداشته و تنها یک آلودگی با منبع مشترک علت این اتفاق بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمدنعیم امینی‌فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  در ارتباط با فوت بیماران دیالیزی در اهواز گفت: به‌دلیل اهمیت موضوع فوت تعدادی از بیماران دیالیزی در بیمارستان سینای اهواز و با وجود تعطیلی مجلس، جلسه بررسی و رسیدگی به این مسئله صبح امروز در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور معاونان وزارت بهداشت و نماینده سازمان بیمه تشکیل شد.

وی افزود: مسئله اصلی که در این جلسه مطرح شد بررسی علت فوت چهار نفر از بیماران دیالیزی در بیمارستان اهواز بود. طبق گزارشی سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت، این بیماران همگی دارای مشکل گوارشی شدید و بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یوسفی نماینده مردم اهواز همراه با هیاتی از وزارت بهداشت با حضور در اهواز در حال بررسی علت فوت این بیماران هستند و هفته آینده روز یکشنبه با توجه به نتیجه کالبد شکافی و کشت میکروبی علت دقیق فوت مشخص می شود.
وی اظهار داشت: فوت این بیماران هیچ ارتباطی با دیالیز نداشته و تنها یک آلودگی با منبع مشترک باعث این فوت شده است که حتی این منبع مشترک می تواند یک مسئله ژنتیکی باشد.
امینی‌فرد در پایان درباره آمار دقیق فوت شدگان دیالیزی در اهواز از آغاز امسال گفت: چهار بیمار چند روز گذشته در یک ساعت فوت کرده‌اند، اما تعداد دقیق بیماران دیالیزی فوت شده از اول امسال در اهواز هفته آینده با توجه به نتیجه آزمایش کالبد شکافی و آزمایش ژنتیک اعلام می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha