معاون دفتر ارزیابی خدمات سلامت سازمان بیمه خدمات درمانی از اتمام كارهای كارشناسی به منظور تحت پوشش قرار دادن تعدادی از داروهای جدید خبر داد و البته این امر را به تامین منابع مالی منوط كرد.

دكتر كیوان تاج‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، این داروها را شامل داروهای بیماران قلبی، هپاتیت و ضدسرطان و داروهای بیمارستانی ذكر كرد.

وی تاكید كرد: در صورت موافقت برای قرار گرفتن این داروها در بسته بیمه‌ای سازمان خدمات درمانی، منابع مالی آن باید در سرانه درمان سال آینده در نظر گرفته شود.

معاون دفتر ارزیابی خدمات سلامت سازمان بیمه خدمات درمانی در ادامه با اعلام نظر مثبت كارشناسان برای تحت پوشش قرار دادن داروی «آنژی پارس» نیز تاكید كرد كه این دارو نیز در حال گذراندن مراحل كارشناسی است و هنوز اقدامات مربوطه در این زمینه به پایان نرسیده است تا به صورت قطعی اعلام شود كه این دارو نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد یا خیر.

تاج بخش با بیان این كه تنها داروی آنژی پارس نیست كه در حال بررسی كارشناسی قرار دارد، عنوان كرد: ده‌ها داروی دیگر همچون داروی بیماران صعب‌العلاج و سرطانی كه در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند در دست برسی است كه پس از بررسی‌های لازم در شورای عالی بیمه خدمات درمانی و در صورت لحاظ شدن منابع مالی، در بسته تعهدات سازمان جای می‌گیرند.

وی تاكید كرد: بنابراین این كه می‌گویند داروی آنژی پارس بیمه نمی‌شود و یا به جای آن با بیمه شدن فلان دارو موافقت می‌شود، درست نیست.

معاون دفتر ارزیابی خدمات سلامت سازمان بیمه خدمات درمانی خاطر نشان كرد: در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی را برای تعیین تكلیف بررسی داروی «آنژی پارس» تعیین كرد.

وی عنوان كرد: در حالی كه یك شركت پروتكل درمانی دارویی را ارائه می‌دهد، باید سایر مراجع ذی‌ربط نیز آن را تایید كنند؛ این در حالیست كه هم اكنون نظر منفی بر روی این دارو وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha