مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس از نجات جان سالانه ۸۰۰ هزار کودک با ارائه روش‌های مطلوب تغذیه با شیر مادر خبر داد و گفت: امسال پایش قانون ترویج تغذیه با شیر مادر در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌گیرد.

نجات جان سالانه ۸۰۰ هزار کودک

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس از نجات جان سالانه ۸۰۰ هزار کودک با ارائه روش‌های مطلوب تغذیه با شیر مادر خبر داد و گفت: امسال پایش قانون ترویج تغذیه با شیر مادر در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد اسماعیل مطلق در همایش بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر اظهار داشت: این همایش با هدف برخورداری همه شیرخواران از شیر مادر و ترویج فرهنگسازی در این زمینه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر «تغذیه با شیر مادر کلید توسعه پایدار است»، گفت: ما در این راستا شعار هزار روز طلایی مهر مادر، شیر مادر را مدنظر قرار گرفته تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های مناسب را در این زمینه انجام دهیم.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس ادامه داد: شیر مادر مایع حیاط برای هر کودکی بوده و این مسئله استراتژی مهم برای رشد کودک شناخته شده است، به طوری که با افزایش ارائه روش‌های مطلوب در جهان، هر سال جان 800 هزار کودک از مرگ نجات می‌یابد.

مطلق گفت: برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر از سال 1370 در ایران به اجرا درآمده و در حال حاضر نیز از اولویت‌های مهم بهداشتی کشور و تحول در بهداشت و درمان و آموزش به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: این مسئله دستاوردهای چشمگیری را به همراه داشته که ایجاد مرکز کشوری آموزش تغذیه با شیر مادر در بیمارستان اکبرآبادی، برنامه‌ریزی برای مشاوره تغذیه با شیر مادر و به کارگیری داوطلبان سلامت در پایگاه‌ها و محلات از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس افزود: پایش قانون ترویج تغذیه با شیر مادر طی این سالها در 11 دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفته که امسال همه دانشگاه‌ها را دربر خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha