دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: پرونده فوت 5 بیمار دیالیزی در بیمارستان کارون اهواز به صورت فوق العاده و ویژه در شعبه 4 بازپرسی در حال رسیدگی است و تا کنون هیچ گونه دلیل و مدرکی مبنی بر آلودگی دستگاه های دیالیز به دست نیامده است.

رسیدگی فوق العاده و خارج از نوبت به پرونده فوت 5 بیمار دیالیزی در اهواز

سلامت نیوز:دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان  گفت: پرونده فوت 5 بیمار دیالیزی در بیمارستان کارون اهواز به صورت فوق العاده و ویژه در شعبه 4 بازپرسی در حال رسیدگی است و تا کنون هیچ گونه دلیل و مدرکی مبنی بر آلودگی دستگاه های دیالیز به دست نیامده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان، عباس حسینی پویا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان در رابطه با آخرین پیگیری‌ها از فوت 5 بیمار دیالیزی در بیمارستان سینا اهواز گفت: در این رابطه پرونده‌ای در شعبه 4 بازپرسی تشکیل شده و موضوع به صورت فوق العاده و خارج از نوبت در حال رسیدگی است و تاکنون هیچ‌گونه دلیل و مدرکی مبنی بر آلودگی دستگاه‌های دیالیز به دست نیامده است.

وی افزود: عامل بیماری براساس اعلام نظر متخصصان میکروبی به نام «ایکولای» بوده که وارد سیستم گوارش بیماران شده و منجر به عفونت و اسهال خونی و در نهایت مرگ آنان شده است.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: عامل بیماری مشخص شده است و تحقیقات در خصوص منشا آن با سرعت و جدیت ادامه دارد.

دادستان اهواز اظهار کرد: گروهی متشکل از بازپرس پرونده و پزشکی قانونی و رئیس نظام پزشکی استان خوزستان تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده‌اند.

حسینی پویا اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به نظام پزشکی و هیات بدوی رسیدگی به تخلفات و قصور پزشکی دستور داده شده تا به موضوع به صورت فوق العاده و خارج از نوبت رسیدگی کرده و نظر نهایی را اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان به مردم اطمینان داد که در صورتی که قصور یا سهل انگاری صورت گرفته باشد با قاطعیت با افراد خاطی برخورد خواهد شد، همچنین تا تکمیل تحقیقات نمی‌توان در این خصوص به طور صریح اظهار نظر کرد و به محض حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقام قضایی از مردم خواست به شایعات و اظهار نظرات غیر کارشناسی توجه نکنند و گفت: مردم نباید به اظهارات برخی افراد که به دنبال بهره برداری خاص و سوء استفاده از این جریان هستند، توجه کنند.

دادستان اهواز اضافه کرد: براساس آخرین خبرها حال 4 بیمار دیگر مطلوب و رضایت بخش است و درمان آنها ادامه دارد.

وی گفت: در حال حاضر یکی از اولیای دم شکایت خود را مطرح کرده است و دستور داده‌ایم تمام اولیای دم شناسایی در صورتی که شکایتی دارند، شکایت آن‌ها اخذ شود.

حسینی پویا بیان کرد: به افرادی که با هر نیتی و اغراضی قصد جوسازی و تشویش اذهان عمومی را دارند هشدار داده و اعلام می کنیم با این گونه افراد به شدت برخورد خواهد شد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha