رئیس انجمن علمی آترواسکلروز ایران گفت: بیش از 80 درصد بیماران قلبی که در گذشته به دلیل تنگی شدید عروق کرونر تحت عمل جراحی قلب باز قرار می گرفتند در حال حاضر با روش آنژیوپلاستی درایران درمان می شوند.

درمان 80 درصدی بیماران دچار گرفتگی عروق قلبی با روش آنژیوپلاستی درایران

سلامت نیوز:ئیس انجمن علمی آترواسکلروز ایران گفت: بیش از 80 درصد بیماران قلبی که در گذشته به دلیل تنگی شدید عروق کرونر تحت عمل جراحی قلب باز قرار می گرفتند در حال حاضر با روش آنژیوپلاستی درایران درمان می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر مسعود قاسمی افزود:ایران در دهه های اخیر در زمینه روش های تشخیصی و درمانی بیماری های قلبی و عروق از پیشرفت های قابل توجهی برخوردار شده است و همگام با سایر کشورهای پیشرفته دنیا تمامی روش های درمانی در کشورمان قابل انجام است.
وی ادامه داد:یکی از پیشرفت های اخیر در حوزه درمان بیماری قلبی و عروقی استفاده از روش درمانی آنژیوپلاستی است.


آنژیوپلاستی عملی است که طی آن گرفتگی های عروق که در جریان آنژیوگرافی کشف شده برطرف می شود.
دکتر قاسمی با بیان اینکه هرچند هنوز در 20 درصد موارد جراحی قلب باز حرف اول را می زند و در واقع نوع بیماری قلبی هر فرد تعیین کننده نوع درمان است، ادامه داد:روش آنژیوپلاستی برای درمان تنگی عروق کرونر بسیار موثر است و سبب کاهش هزینه های درمان ، سرعت درمان ، مدت زمان بستر کوتاه بیمار در بیمارستان خواهد شد.


وی ادامه داد: در جراحی قلب باز بیمار حداقل 10 روز در بیمارستان بستری خواهد شد و علاوه بر آن هزینه بسیار زیادی را باید پرداخت کند.
قاسمی همچنین با بیان اینکه در سالهای اخیر پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه درمان دارویی در کشور به دست آمده است اظهار کرد:هم اکنون با استفاده از داروهای نواک  که از داروهای نوظهور ضد انعقادی است می توانیم بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی را مداوا کنیم .
این متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوپلاستی تصریح کرد:بسیاری از بیماران با روش های درمانی جدید و داروهای نوظهور که در اختیار است تحت پوشش این درمان قرار گرفته اند.
رئیس انجمن علمی آترواسکلروز ایران ادامه داد:در بحث داروها پیشرفت شگرف دیگر استفاده از داروهای ضد چربی جدید استاتین است که مصرف بسیار مناسبی پیدا کرده اثرات درمانی بیشتری دارد.
دکتر قاسمی به تکنولوژی درمان بیماری های قلبی وعروقی اشاره کرد و گفت :متخصصان قلب در زمینه درمان، گذاشتن نسل جدید استنت های دارویی و تعویض دریچه بدون جراحی قلب باز پیشرفت های زیادی را کسب کرده اند.
وی افزود: نسل جدید استنت های دارویی علاوه بر طراحی های پیشرفته از انعطاف پذیری بالا برخوردار بوده و با ورود به داخل رگ ها علاوه بر اینکه دارو را رها می کند منجر به باز شدن تنگی رگ ها نیز می شود.
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با بیان اینکه هم اکنون در درمان بیماری های قلبی و عروقی از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار هستیم گفت : در حال حاضر بیماری برای آنژیوگرافی به خارج از کشور عزیمت نکرده بلکه برعکس بسیاری از بیماران خارجی از کشورهای مختلف جهان برای استنت گذاری ،آنژیوپلاستی و جراحی قلب به ایران می آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha