نتایج تحقیقات نورولوژیستهای آمریکایی نشان می دهد افراد با مغز بزرگتر از قابلیت بیشتری در انجام بازیهای رایانه ای برخوردارند.

حققان دانشگاه پیسبورگ نشان دادند که توانایی در انجام بازیهای رایانه ای به بزرگی برخی از فضاهای جسم مخطط بستگی دارد. جسم مخطط فضایی از مغز است که یادگیری تکالیف جدید را کنترل می کند.

جسم مخطط در لب پیشانی مغز قرار دارد و از ساختارهای کوچک مختلفی ساخته شده است. سه ساختار این فضای مغزی در کنترل تواناییهای حرکتی، انعطاف پذیری در یادگیری و انجام تکالیف جدید و واکنشهای احساسی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

این محققان در تلاش برای کشف اینکه آیا کمی و زیادی توانایی در انجام بازیهای رایانه ای به بزرگی این سه ساختار مغزی در جسم مخطط بستگی دارد یا خیر از 39 داوطلب (10 مرد و 29 زن) در سنین بین 18 و 28 سال که در دو سال اخیر حداقل سه ساعت در هفته در مقابل یک کنسول بازی رایانه ای نشسته اند کمک گرفتند و ابعاد این ساختار مغزی آنها را با دستگاه رزونانس مغناطیسی اندازه گیری کردند. سپس از هر داوطلب خواستند که یک بازی رایانه ای جدید را یاد بگیرد و آن را بازی کند.

براساس گزارش Wired News، نتایج این تحقیقات نشان داد که برای کسب نتایج بهتر در فازهای اولیه یادگیری شرکت کنندگان با ساختار مغز "ﻫﺴﺘﻪ اﻛﻮﻣﺒﻨﺲ" بزرگتر موفقیت بیشتری به دست آوردند. این ساختار که در جسم مخطط قرار دارد فضای احساسی مرتبط با تمایل و شادی برای رسیدن به یک هدف را کنترل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha