رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه ایمپلنت یکی از رشته هایی است که در دانشکده های دندانپزشکی ایران به درستی آموزش داده نمی شود، افزود: از مسئولین می خواهیم آموزش ایمپلنت را جزء کریکولوم آموزشی رشته دندانپزشکی قرار دهند.

آموزش ایمپلنت جزء کریکولوم آموزشی دندانپزشکی قرار گیرد

سلامت نیوز:رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه ایمپلنت یکی از رشته هایی است که در دانشکده های دندانپزشکی ایران به درستی آموزش داده نمی شود، افزود: از مسئولین می خواهیم آموزش ایمپلنت را جزء کریکولوم آموزشی رشته دندانپزشکی قرار دهند.
 
به گزارش سلامت نیوز، دکتر باقر شهنی زاده در حاشیه ششمین همایش ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر آموزش های پراکنده ای در بخش های مختلف مانند انجمن های دندانپزشکی و همچنین در برخی مراکز آموزشی تجاری با دیدگاه های خاص اقتصادی در زمینه ایمپلنت ارائه می شود و در مواردی دندانپزشکان برای دریافت این آموزش ها مجبور به خروج از کشور می شوند.


وی ادامه داد: هدف ما این است که برای کاهش مشکلات و هزینه ها این کریکولوم اجرایی شود زیرا وقتی بر اساس شواهد علمی مشخص شود که روشی در زمینه درمانی موفق است و می تواند نیاز درمانی بیماران را برطرف کند باید وارد آموزش های دانشگاهی شود.


شهنی زاده اظهار داشت، در تمام دنیا این اتفاق افتاده است اما در کشور ما تنها دو واحد تئوری ایمپلنت در رشته دندانپزشکی آموزش داده می شود و ما پیشنهاد می کنیم که حداقل یکسال آموزشی برای این منظور در نظر گرفته شود.


شهنی زاده افزود: در حال حاضر تقاضا برای ایمپلنت در کشور افزایش یافته است و یکی از دلایل آن افزایش میزان پوسیدگی ها، اهمیت دادن بیشتر به زیبایی و همچنین بی نیاز شدن ایمپلنت به دندان های دیگر است؛ به همین منظور راه اندازی کریکولوم آموزشی مدون می تواند یک سری از نیازها در این زمینه را برطرف کند.


وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بیشتر کشورهای جهان وقتی دندانپزشکی فارغ التحصیل می شود می تواند ایمپلنت را برای بیماران انجام دهد اما در ایران دندانپزشکان بعد از فارغ التحصیلی توانایی کافی برای انجام این کار را ندارند و باید این مسئله به طریقی حل شود؛ آموزش های موجود نیز مدون و برنامه ریزی شده نیستند و لازم است وزارت بهداشت راهکاری برای ایجاد هماهنگی و نظم در این قسمت اتخاذ کند.
 
*** لزوم ورود بیمه ها به بخش دندانپزشکی
رییس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با تاکید بر لزوم پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی اظهار کرد: گسترش خدمات دندانپزشکی و نیاز به آن می طلبد که بخش دولتی نیز وارد این حوزه شوند ؛ بخش دولتی در بسیاری از موارد متولی بیمه ها است و در عین حال بیمه های تکمیلی وجود دارند اما لازم است برای حفظ بیشتر سلامت جامعه بیمه های بسیار پردرآمدی در زمینه درمان های دندانپزشکی وارد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha