عضو انجمن دندانپزشکان عمومی گفت: متأسفانه بیمه‌ها در کشور ما به صورت یک بنگاه اقتصادی عمل می‌کنند و تمایلی برای ارائه خدمات دندانپزشکی به بیمه‌شدگان ندارند.

پوشش نامناسب بیمه‌ها در ارائه خدمات دندانپزشکی/ ایمپلنت‌هایی که 10 سال عمر می‌کنند

سلامت نیوز:عضو انجمن دندانپزشکان عمومی گفت: متأسفانه بیمه‌ها در کشور ما به صورت یک بنگاه اقتصادی عمل می‌کنند و تمایلی برای ارائه خدمات دندانپزشکی به بیمه‌شدگان ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،جمشید زمانی  گفت: متأسفانه کار و جراحی ایمپلنت در سطح کشور با هزینه‌های متفاوت انجام می‌شود و از آنجا که ایمپلنت فلزی اصلی در انواع و مدل‌های مختلف از کشورهای اروپایی و آسیایی وارد ایران می‌شود با قیمت‌های مختلفی در سطح بازار عرضه می‌شود.

این دندانپزشک عمومی گفت: ایملپنت از مراحل جراحی و پروتز تشکیل شده است و ایمپلنت‌هایی که به صورت ساده کاشته می‌شوند از هزینه‌های پایین‌تری برخوردار هستند اما در مواردی برای کاشت ایمپلنت نیازمند عمل جراحی است که تفاوت در نحوه عمل جراحی یکی از دلایل تفاوت قیمت کاشت ایمپلنت در دندانپزشکی‌های مختلف است؛ هر چند که سابقه پزشک هم از عوامل مهم این موضوع است.

دبیر اجرایی علمی ششمین همایش ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی، در خصوص کاشت ایمپلنت‌های درجه 2 و 3، اظهار کرد: دندانپزشک متعهد است که از مواد دندانی و ایمپلنت‌های باکیفیت برای درمان بیمار استفاده کند و بهبود یافتن و سلامت بیمار از نکات مهمی است که تمام پزشکان باید به آن توجه کنند و اگر در مواردی قصور پزشک باعث آسیب دیدن بیمار شد پزشک باید پاسخگوی رفتار خود باشد.

زمانی ادامه داد: ایمپلنت‌های کاشته شده در دهان در صورت مراقبت می‌توانند عمری بالغ بر 8 تا 10 سال داشته باشند و بیمار باید بعد از کاشت ایمپلنت بنا بر توصیه پزشک مراقبت‌های بیشتری انجام دهد.

این دندانپزشک عمومی در خصوص عملکرد بیمه‌ها گفت: متأسفانه بیمه‌ها در کشور ما به صورت یک بنگاه اقتصادی عمل می‌کنند و تمایلی برای ارائه خدمات دندانپزشکی به بیمه‌شدگان ندارند و به نظر بنده به دلیل بالا بودن تعرفه‌های دندانپزشکی بیمه‌ها باید به این مسأله وارد شوند تا هزینه‌های سنگین به بیمار تحمیل نشود.

ششمین همایش ایمپلنت انجمن دندانپزشکان عمومی ایران هم اکنون در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha