عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این كه حضور نماینده‌ای از 70 درصد از كادر بیمارستانی در تركیب هیات امنای بیمارستان‌ها الزامی است، گفت: دیگر زمان اداره امور با دستور گذشته است و باید با مشاركت، همدلی و همفكری، بیمارستان‌ها اداره شوند.

دكتر مسعود پزشكیان در همایش «نظام پرستاری ارتقای بصیرت حرفه‌ای» با بیان این كه مشاركت در اداره امور یك اصل پذیرفته شده علمی است، گفت: همه افراد سلامت باید از سیاستگذاری، احقاق حقوق خود و حتی در مدیریت، مشاركت داشته باشند.

وزیر اسبق بهداشت با اعتقاد به این كه اگر چنین رفتار نشود، قطعا در مدیریت با شكست مواجه خواهیم شد، گفت: در دولت هشتم تلاش شد تا میزان حقوق و دستمزد پرستاران دو برابر و اضافه كاری كاهش یابد، همچنین چندین ماده و بند ویژه پرستاران در دولت و مجلس به تصویب رسید.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این كه حداكثر تلاش ما در این دوره دفاع از حقوق پرستاران به همراه حفظ ساختار علمی آنان بود، افزود: به عنوان مثال تلاش شد با ارائه مستنداتی از سازمان بهداشت جهانی، فعالیت‌های علمی پرستاری در كشور پیاده شود تا با پشتوانه علمی قابل دفاع باشد.

پزشكیان با بیان این كه با وعده و وعید كار به جایی نمی‌رسد و باید كاری ماندگار و پایدار انجام داد، گفت: هم اكنون اضافه كار عده‌ای از پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور پرداخت نشده است، بنابراین با تصویب یك بند بدون وجود التزام عملی مشكلی حل نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha