پنجشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1898

شبكه اینترنتی كه بو را انتقال می‌دهد، باتری تلفن همراهی كه دو ماه كار می‌كند و میكرو روبات‌های جراح؛ همه و همه تنها یك دهه با ما فاصله دارند.

انتقال "بو" از طریق اینترنت تا 8 سال دیگر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از،  PCNEWS.IR  وزارت اطلاعات و ارتباطات كره جنوبی در كنفرانسی با حضور 3 هزار و 500 متخصص فناوری پیش‌بینی كرد كه كاربران اینترنت تا سال 2015 قادر خواهند بود بوها را نیز از طریق وب انتقال دهند كه هر بویی، به صورت‌ داده‌های دیجیتال از تركیبات آروماتیك و طریقه پیوندشان تعریف خواهد شد.

طبق پیش‌بینی‌ها، داده‌ها در اینترنت توزیع می‌شود و كارتریج مخصوص رایحه‌ها را فعال می‌كند. به علاوه در این گزارش به گوشی‌های تلفن همراهی اشاره می‌شود كه تا سال 2012 به بازار می‌آید و بدون احتیاج به شارژ تا دو ماه كار می‌كند.

در گزارش این وزارتخانه آمده است؛ روبات‌های جراح نیز تا سال 2018 آماده خواهد شد. روبات‌های جراح آنقدر ریز هستند كه از طریق رگ‌های خونی به داخل بدن بیمار راه می‌یابند، مشكلات بیمار را تحلیل و نوع بیماری را كشف می‌كنند و یا در زمان درمان به كار گرفته می‌شوند.

همچنین طبق این گزارش تا سال 2015 سربازان به پوشش‌های ضدآب و ضد گلوله مجهز خواهند شد كه رنگ لباس آنها را طبق رنگ محیط تغییر می‌دهد. ریو پیلگی (Ryoo Pillgye) مدیر شورای سیاست‌گذاری وزارت اطلاعات و ارتباطات طی بیانیه‌ای هدف از انتشار این گزارش را یافتن نیازمندی‌های كاربران آینده فناوری اعلام كرد.

70 درصد از جمعیت كشور كره جنوبی (1/34 میلیون نفر) از اینترنت استفاده می‌كنند كه این كشور را در زمره ملت‌های پرمصرف فناوری قرار می‌دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha