سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 18987

دو پزشک آمریکایی دوشنبه گذشته در مطب خود واقع در ویرجینای غربی مورد حمله سنگهایی قرار گرفتند که بررسیها نشان می دهد این سنگها بخشهایی از یک شهاب سنگ بوده اند.

مارک گالینی و فرانک چامپی روز دوشنبه 15 ژانویه در ساعت 5:45 بعد از ظهر زمانی که در مطب خود در لورتون واقع در ویرجینای غربی مشغول کار بودند متوجه صدای مهیبی شدند. لورتون شهری کوچک با 20 هزار ساکن در فاصله 30 کیلومتری جنوب غربی واشنگتن است.

فرانک چامپی در این خصوص اظهار داشت: "اولین چیزی که فکر کردم این بود که شاید در داخل مطب یک دیوار نشست کرده باشد. سپس ما دیدیم که دور تا دورمان سنگ و گرد و غبار پوشانده است و فهمیدیم که باید چیزی مثل یک تکه از بدنه هواپیما و یا یک ماهواره سقوط کرده به داخل مطب نفوذ کرده باشد. در کف مطب تکه هایی از یک ماده سنگی دیده می شد که بخش داخلی آن به رنگ خاکستری و بخش خارجی آن به رنگ سیاه زغالی بود."

یک خبرنگار کانال 9 تلویزیون محلی ایده برخورد شهاب سنگ را مطرح کرد و به همین منظور این دو پزشک سنگها را به بخش شهاب سنگهای موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیت سونیان در واشنگتن بردند و در آنجا این تکه سنگها مورد آزمایشات دقیق قرار گرفتند و سرانجام تائید شد که این سنگها از آسمان و پس از عبور از اتمسفر زمین به مطب این دو پزشک اصابت کرده اند.

براساس گزارش واشنگتن پست، یکی از این سنگها وزنی حدود 300 گرم دارد و با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به مطب این پزشکان برخورد کرده است. اگر این سنگ با این سرعت بالا به این دو پزشک می خورد می توانست موجب مرگ آنها شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha