معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرنگاری شغلی استرس زاست و اگر خبرنگاران مهارت مدیریت استرس را فرانگیرند، آسیب می بینند.

خبرنگاران بدون مدیریت استرس آسیب می بینند

سلامت نیوز:  معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خبرنگاری شغلی استرس زاست و اگر خبرنگاران مهارت مدیریت استرس را فرانگیرند، آسیب می بینند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی اکبر سیاری درباره اهمیت سلامت خبرنگاران افزود: خبرنگاران هم مانند ما پزشکان در معرض مشاهده اتفاقات ناگوار هستند و ممکن است صحنه های مرگ، درگیری و مشکلات جامعه را ببینند و دچار استرس و غم و غصه شوند.
وی ادامه داد: شغل پزشکی نیز همین طور است و ما مدام بیمارانی را می بینیم که ممکن است جلوی چشممان فوت کنند و اگر نتوانیم استرس های مداوم را مدیریت کنیم، آسیب می بینیم و نمی توانیم زندگی کنیم.


معاون وزیر بهداشت افزود: شما خبرنگاران حرفه ای دارید که استرس زاست و لازم است همه خبرنگاران مهارت مدیریت استرس را بیاموزند، همه ما باید یاد بگیریم که چگونه در مواقع خاص و استرس زا با فکر و عقلانیت عمل کنیم و دچار تنش نشویم.
وی گفت: کسانی که نمی توانند استرس های مداوم را تحمل کنند نباید به دنبال رشته خبرنگاری بروند اما کسانی که این توانایی را دارند نیز باید روش های علمی مدیریت استرس را بیاموزند.


سیاری افزود: جامعه ما با مشکلات زیادی مواجه است اما نباید غصه بخوریم و افسرده شویم و نباید به خاطر مشکلات بمیریم باید فکر کنیم زیرا استرس و غصه مانع فکر کردن است.


معاون وزیر بهداشت گفت: استرس باعث عصبانیت می شود، خبرنگاران باید بتوانند از استرس، عصبانیت و همچنین ذوق زدگی زیاد پرهیز کنند و بنده به عنوان متولی سلامت جامعه به خبرنگاران توصیه می کنیم، آموزش های علمی مدیریت استرس را بیاموزند و این آموزش ها را به دیگران نیز انتقال دهند چون همه ما به آن نیازمندیم.


سیاری در پاسخ به این پرسش که چرا قوانین حمایتی از سلامت خبرنگاران در کشور اجرا نمی شود، گفت: خبرنگاران حق دارند که قوانین و مقررات حمایتی داشته باشند و این حرف درستی است که متولی آن دستگاه های دیگری هستند که باید پیگیری کنند.
17 مرداد همزمان با سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha