رئیس سازمان نظام پزشکی ایران «تعرفه» را از مشکلات جدی پاتولوژیست ها عنوان کرد و گفت: این افراد انتظار دارند تعرفه این حوزه اصلاح شود.

نگرانی های رئیس سازمان نظام پزشکی ایران از مشکلات پاتولوژیست ها

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پزشکی ایران «تعرفه» را از مشکلات جدی پاتولوژیست ها عنوان کرد و گفت: این افراد انتظار دارند تعرفه این حوزه اصلاح شود.


به گزارش سلامت نیوز دکتر علیرضا زالی، درهمایش یک روزه پاتولوژیست ها در سالن کتابخانه ملی ایران افزود: رشد تعرفه ای، مناسب ترمیم مشکلات این حوزه نبوده و رشد ناچیزی اتفاق افتاده است.


وی، رشد هزینه های پرسنلی، افزایش قیمت کیت های آزمایشگاهی و نوسانات نرخ ارز را از جمله مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: تغییرات اقتصادی به بدنه آزمایشگاه ها منتقل می شود.


رئیس سازمان نظام پزشکی ایران به وضعیت پاتولوژیست های جوان اشاره کرد و گفت: وضعیت این افراد واقعا نگران کننده است و باید اقدام جدی برای رفع این نگرانی انجام گیرد.


زالی با اشاره به اینکه نسل جوان در این حوزه افراد باهوش و زبده هستند، گفت: این افراد با علاقه و عشق وارد این حوزه شدند و مشغول ارائه خدمات درمانی به مردم هستند و باید به وضعیت آنها رسیدگی کرد.


وی با اشاره به اینکه نگرانی از امنیت شغلی پاتولوژیست ها در کشور جدی است، افزود: همه موضوع این حوزه پول، تعرفه و درآمد نیست و آنها نگرانی هویتی دارند که این موضوع در بین پالولوژیست های جوان موج می زند.


زالی از کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تقاضای ممیزی در این حوزه را کرد و گفت: تجمیع آزمایشگاه ها موضوعی نگران کننده است.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده دولت در حوزه سلامت، گفت: دولت خدمات ارزنده ای در حوزه سلامت تحت عنوان طرح تحول سلامت ارائه کرده است، اما باید منافع مشروع بخش خصوصی نیز حفظ شود.


رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بر لزوم مشارکت جدی کارشناسان پاتولوژی در تصمیم گیری کلان این حوزه تاکید کرد و گفت: همکاران پاتولوژیست در موضوعاتی که ذی نفع هستند، کمترین مشارکت را در حوزه تصمیم گیری دارند و این روند باید تغییر کند.
زالی به نقش مهم پاتولوژیست ها در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، جایگاه مناسب، رو به تعالی و مطلوب پاتولوژیست ها است.
وی مشکلات پاتولوژیست ها را بسیار جدی و عمیق دانست و اظهار کرد: شاید مهمترین مسیر برای رفع مشکلات، انسجام درونی، وحدت رویه، همدلی و همکاری است و آنها باید در مسیر قانون، مشکلات خود را پیگیری کنند.


زالی نخستین مشکل این حوزه را عدم اداره اقتصادی آزمایشگاه ها اعلام کرد و افزود: امروزه پاتولوژیست ها برای اداره اقتصادی آزمایشگاه با بحران جدی روبرو هستند.
وی، مطالبه از بیمه ها را مشکل بعدی اعلام کرد و گفت: وضعیت آزمایشگاه ها و پاتولوژیست ها در این خصوص بسیار نگران کننده و بحرانی است و انتظار نمی رود این معضل به موقع برطرف شود.


زالی به هجمه های فراوان به این رشته اشاره کرد و گفت: فعالان این حوزه مرتب در معرض تهدید قرار دارند و هویت و شالکه ساختاری این رشته در معرض خطر قرار دارد.


همایش یک روزه پاتولوژیست ها با حضور جمعی از فعالان این حوزه در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha