رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به رد لایحه متمم بودجه پنج هزار میلیاردى از سوى كمیسیون برنامه و بودجه، گفت: امیدواریم پس از تعطیلات مجلس بتوانیم نظر این كمیسیون را تغییر دهیم.

متضرر شدن نظام سلامت از رد متمم بودجه بیمه سلامت

سلامت نیوز: رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به رد لایحه متمم بودجه پنج هزار میلیاردى از سوى كمیسیون برنامه و بودجه، گفت: امیدواریم پس از تعطیلات مجلس بتوانیم نظر این كمیسیون را تغییر دهیم.


به گزارش سلامت نیوز، علی نوبخت رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تقدیم اصلاحیه لایحه یك فوریتى بودجه سال  ٩٥ به مجلس، گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس در صحن علنى با یك فوریتى بودن لایحه موافقت كردند و آن را براى انجام امور كارشناسى به كمیسیون هاى اصلى و فرعى ارجاع داده دادند.

وی ادامه داد: به علت وجود متمم بودجه پنج هزار میلیاردى براى بیمه سلامت در این لایحه، كمیسیون بهداشت و درمان یكى از كمیسیون هاى فرعى مربوطه براى بررسى احكام متعدد این اصلاحیه است. تخصیص این اعتبار در مقابل بدهى شش هزار و ٢٠٠ میلیاردى بیمه سلامت به مراكز درمانى مى تواند كمك كننده باشد.

نوبخت عنوان كرد: كمیسیون برنامه و بودجه به عنوان یكى از كمیسیون هاى اصلى و بنا به دلایل نامعلوم،كلیات این لایحه را رد كرد. این اقدام متضرر شدن نظام سلامت و درمان را به همراه دارد. البته در پی رد لایحه ، نامه اى خطاب به رییس مجلس شورای اسلامى و رییس كمیسیون برنامه و بودجه نوشتم و خواستار تجدیدنظر شدم.

نوبخت بیان كرد: امیدوارم بلافاصله پس از اتمام تعطیلات مجلس، روز یكشنبه اقدامات لازم براى جلب رضایت اعضاى كمیسیون برنامه صورت گیرند و با این متمم بودجه موافقت شود.

وی یادآور شد: در اجرای طرح تحول نظام سلامت ، گام بزرگى براى كاهش بار هزینه هاى درمان روى دوش مردم، برداشته شد و دولت نیز با حسن نیت حامى این طرح بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha