دبیر علمی سمپوزیوم اطلاع‌رسانی در سرطان پستان، چالش‌ها و راهکارها از برگزاری این سمینار یک روزه روز پنجشنبه 15 بهمن ماه جاری در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد.

دکتر ماندانا ابراهیمی عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این موضوع گفت: با توجه به اهمیت علمی اطلاع رسانی، مرکز تحقیقات سرطان پستان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در صدد بر آمد تا با برگزاری یک سمپوزیوم علمی در آستانه هفته ملی سرطان به شکلی حرفه ای به اطلاع رسانی در خصوص این نوع سرطان بپردازد و با دیدگاه علمی موانع، محدودیت‌ها و چالش های آن را مورد بررسی قرار دهد تا از این پس اطلاع رسانی در این خصوص به نحوه ای بهتر و شایسته تر انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات سرطان پستان تا کنون اطلاع رسانی خود را با ارائه خدماتی همچون تشخیص و معاینه رایگان و غربالگری در سطح عموم جامعه انجام داده است، تصریح کرد: گروههای هدف این سمپوزیوم عمدتاً پزشکان متخصصان و کارشناسان و دست اندرکاران بهداشتی هستند که مستقیماً با موضوع اطلاع رسانی در خصوص این بیماری درگیر هستند .

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به ارائه آموزش و اطلاع رسانی در قالب چندین سخنرانی و دو پانل اصلی، متذکر شد: در این سمپوزیوم دو پانل با رویکرد نکات اخلاقی و فرهنگی در ابتلا به سرطان پستان با عنوان خاص حقیقت گویی در سرطان و موانع آگاهی بخشی در خصوص سرطان پستان و راهکارهای آن ارائه می شود.

دبیر علمی این سمپوزیوم با بیان این مطلب که حقیقت گویی در سرطان از نکات مهم اخلاقی است اظهار داشت: با توجه به معیارهای اخلاقی و فرهنگ خاص جامعه ما در خصوص اطلاع بیمار از ابتلا به سرطان و تردید در این رابطه، بررسی شرایط و موانع این حقیقت گویی و با توجه به حق و حقوق فرد در خصوص اطلاع از بیماری خود، یکی از ضرورت های بخش اطلاع رسانی در سرطان است.

دکتر ابراهیمی با اشاره به محدودیت های موجود در زمینه اطلاع رسانی در مورد سرطان های بانوان به خصوص سرطان پستان تصریح کرد: یکی از مشکلات آگاهی بخشی در سرطان پستان وجود محدودیت هایی است که در رسانه های جمعی پرمخاطب به خصوص صدا و سیما وجود دارد در همین راستا از دست‌اندرکاران صدا و سیما، اداره کل سلامت شهرداری، شبکه ملی سرطان، اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دعوت به عمل آمده تا با حضور در این نشست چالش های موجود برای رفع این محدودیت ها را بررسی کنند.

دبیرعلمی این سمپوزیوم در خاتمه گفت: متقاضیان برای شرکت در این سمپوزیوم علمی می توانند جهت هماهنگی های لازم با شماره تلفن 66952040 تماس حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha