یک متخصص زنان و زایمان گفت: عوامل مختلفی منجر به ایجاد درد در ناحیه لگن می‌شود که شایع‌ترین آن عفونت‌های حاد، اختلالات تخمدان و عوارض حاملگی است.

زنان دردهای ناحیه لگن را جدی بگیرند

سلامت نیوز:یک متخصص زنان و زایمان گفت: عوامل مختلفی منجر به ایجاد درد در ناحیه لگن می‌شود که شایع‌ترین آن عفونت‌های حاد، اختلالات تخمدان و عوارض حاملگی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بهناز خانی ، با اشاره به علل ایجاد دردهای لگنی در زنان اظهار کرد: "آندومتریوز" یکی از عوامل ایجاد درد در ناحیه لگن است که در آن لایه داخلی رحم بیرون از محل اصلی خود تشکیل می‌شود. رایج‌ترین محل پدید آمدن آندومتریوز، لگن است. همچنین علاوه بر ایجاد درد در دوران عادت ماهانه، دردهای لگنی حتی در دوران غیر از عادات ماهیانه در این زنان وجود دارد.

این متخصص افزود: همچنین زخم‌ها در دهانه رحم در صورتی که مدت زمان طولانی در بدن مانده باشد، در ایجاد دردهای لگنی و کمر درد نقش دارد.

خانی با بیان اینکه یکی از عوارض شایع آندومتریوز، نازایی است، اضافه کرد: درمان این بیماری با توجه به شدت درد، متفاوت است. در زمینه درمان کیست‌های تخمدانی نیز  اگر اندازه کیست‌ها کوچک باشد، با دارو بهبود می‌یابند، اما در کیست‌های بزرگ‌تر از هشت سانتی‌متر نیاز به جراحی است.

وی ادامه داد: در صورتی که علت درد در لگن بیمار، آندومتریوز یا مقاربت باشد، درمان دارویی تجویز می‌شود و در صورتی که علت درد، عفونت‌ها و آبسه باشد، لازم است لوله رحمی و رحم خارج شود.

این متخصص زنان و زایمان خاطرنشان کرد: در مواردی که بیمار به علت عمل جراحی، دچار چسبندگی رحم شده است نیز احساس درد در ناحیه لگن ایجاد می‌شود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha