کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به راهکار رفع عطش تابستانی گفت: سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن در این فصل را با نوشیدن آبمیوه‌‌های طبیعی تأمین کنید.

راهکارهای رفع عطش تابستانی

سلامت نیوز:کارشناس تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به راهکار رفع عطش تابستانی گفت: سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن در این فصل را با نوشیدن آبمیوه‌‌های طبیعی تأمین کنید.

به گزارش سلامت نیوز نقل از  فارس، مجید احمدی درباره فواید نوشیدن آبمیوه خصوصاً از نوع طبیعی برای رفع عطش تابستانی اظهار داشت: آب به تنهایی یکی از مواد مغذی شش‌گانه است که باید به بدن برسد، اما آبمیوه‌ها علاوه بر تأمین آب بدن مواد مغذی دیگری را هم دارا هستند.

وی افزود: تمام مواد مغذی موجود در میوه نظیر ویتامین‌های گروه B یا ویتامین C در آبمیوه یافت می‌شود که برای بدن بسیار مفید است، در حالی‌ که آب آشامیدنی مواد مغذی لازم را ندارد.

کارشناس تغذیه و رژیم‌ درمانی گفت: آب لوله کشی حاوی املاحی است که با توجه به نوع منطقه زندگی مقدار آن در  آب متفاوت است و می‌تواند خطرآفرین باشد، به عنوان مثال آّب شور مسبب ابتلا به بیماری‌های کلیوی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: بهتر است که آب تسویه را با آب معمولی شهر مخلوط کرده تا غلظت مواد معدنی آب تا حدی کنترل شود.

کارشناس تغذیه و رژیم‌ درمانی درباره تمایل به رفع عطش با آبمیوه گفت: تمایل به نوشیدن آبمیوه در فصل گرما به سبب نیاز بدن به املاح درون آب‌میوه نظیر پتاسیم و سدیم است.

وی درباره مصرف نوشیدنی‌های گازدار نیز گفت: نوشابه‌های گازدار حاوی مقادیر زیاد قند و اسیدفسفوریک هستند که این ماده در نوشابه‌ها علاوه بر اینکه ماده نگهدارنده است، می‌تواند سبب خروج کلسیم از استخوان‌ها و بروز پوکی استخوان شود که از نظر تغذیه‌ای مصرف این نوشیدنی‌ها توصیه نمی‌شود.

احمدی، گفت: دلسترها به دلیل جوانه جو و مالت ضرر کمتری نسبت به نوشابه‌های گازدار دارند و حاوی ویتامین E هستند، اما خاصیت چاق‌کنندگی بسیار بالایی دارند.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو برچسب تغذیه‌ای را به عنوان نشانگر تغذیه روی مواد غذایی نصب کرده است، به طوری‌که نشانگر سبز به معنای مصرف مجاز، نشانگر زرد به معنای رعایت احتیاط در مصرف و نشانگر قرمز علامت کم خوردن و کم استفاده کردن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha