یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 190056

محققان چینی پس از بررسی پنج مورد از مطالعات پیشین اعلام کردند که طب سوزنی می‌تواند برای افرادی که دچار ضعف حافظه شده‌اند اما هنوز به زوال عقل مبتلا نشده‌اند، مفید باشد. گزارشی از این مطالعه در Acupuncture in Medicine منتشر شده است.

سلامت نیوز: محققان چینی پس از بررسی پنج مورد از مطالعات پیشین اعلام کردند که طب سوزنی می‌تواند برای افرادی که دچار ضعف حافظه شده‌اند اما هنوز به زوال عقل مبتلا نشده‌اند، مفید باشد. گزارشی از این مطالعه در Acupuncture in Medicine منتشر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، هنوز هیچ روش درمانی قطعی و مطمئنی یافت نشده است که روند پیشرفت زوال عقل را متوقف کند. با این‌حال، محققان چینی می‌گویند که استفاده از طب سوزنی به‌تنهایی در کنار روش‌های درمانی دیگر مثل داروی نیمودیپین، می‌تواند به حفظ و نگهداری از برخی عملکردهای حافظه کمک کند. البته برخی از پزشکان که در این پروژه مطالعاتی شرکت نداشته‌اند، می‌گویند که هنوز برای اعلام فواید طب سوزنی در مقابله با زوال عقل خیلی زود است.


محققان دانشگاه ووهان در این مطالعه، پنج مورد از مطالعاتی را که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ انجام شده بود، بررسی کردند. این مطالعات مجموعا شامل تقریبا ۶۰۰ نفر از افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف می‌شدند که به‌عنوان مرحله پیش از زوال عقل نیز شناخته می‌شود. سالانه حدود ۵ تا ۱۰ نفر از افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف به زوال عقل مبتلا می‌شوند.


آنان در ادامه، فواید استفاده از طب سوزنی را با مصرف داروی نیمویپین مقایسه کردند و در مرحله بعدی استفاده از هر دوی آن‌ها در کنار هم مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نهایی نشان دادند که ترکیب طب سوزنی با مصرف داروی نیمودیپین، با نتایج بهتری در وضعیت افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف همراه است.

منبع:Web MD

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha