مسئول واحد فراهم آوری پیوند بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینكه شمار فراوانی از بیماران لیست انتظار پیوند ریه طی دو ماه گذشته جان خود را از دست داده‌اند، گفت: هنوز میزان اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در كشور رضایت بخش نیست.

دكتر نجفی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بخش فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی كه به شوخی، طنز و یا حتی جدی با مضمون برگشت بیماران مرگ مغزی ساخته می‌شود، اظهار كرد: بیماران كاندیدای پیوند ریه، ‌خانواده بیماران مرگ مغزی كه اعضای عزیزانشان را اهدا كرده‌اند و در نهایت خدا از این اقدام نادرست نخواهد گذشت.

وی با بیان اینكه از ابتدای شروع پیوند در مركز آموزشی درمانی بیمارستان مسیح دانشوری وابسته به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تاكنون 34 پیوند ریه و یك پیوند توام قلب و ریه به انجام رسیده است، گفت: نتیجه مطالعات نشان داده است كه میزان رضایت خانواده‌هایی با بیماران مرگ مغزی 29 درصد است كه این بدان معناست كه هنوز 71 درصد خانواده‌ها تمایلی به اهدا عضو عزیزانشان ندارند.

مسئول واحد فراهم آوری پیوند بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینكه بیماران پیوندی از بیماران پرخطر برای ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ به شمار می‌آیند، گفت: از این رو واكسیناسیون این بیماران در این بیمارستان آغاز شده است. این در حالی است كه یكی از بیماران پیوند ریه به علت ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ به گرفتاری شدید تنفسی مبتلا و ناگزیر شدند كه به صورت مداوم به اكسیژن وصل شوند. هرچند ریه‌های پیوندی این بیمار خسارات زیادی دید اما حال بیمار رو به بهبود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha