یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به راه‌اندازی مطب کاشت مو کرده بود، خبر داد.

دستگیری جراح غیرمجاز کاشت مو و ابرو

سلامت نیوز:معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی که بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به راه‌اندازی مطب کاشت مو کرده بود، خبر داد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دوازدهم مرداد ماه امسال فردی با مراجعه به دادسرای ویژه جرایم پزشکی و طرح شکایتی اعلام کرد که خانمی با دایر کردن مطب پزشکی در منطقه تهرانپارس اقدام به انجام عمل جراحی کاشت مو برای وی کرده اما در ادامه متوجه شده است که این خانم فاقد هرگونه تخصص لازم در این خصوص است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل عنوان پزشکی و مداخله در امور پزشکی ، پرونده به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 19 تهران برای رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شاکی پرونده پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش و از طریق یکی از بستگان با خانم دکتر لیلا . ن آشنا شدم ؛ بنا بر اظهارات بستگان ( شخص معرفی کننده ) ، این خانم در زمینه کاشت مو و ابرو دارای چندین سال سابقه کاری است . با اطمینان به سخنان بستگان خود ، به مطب خانم دکتر "لیلا . ن" در منطقه فلکه چهارم تهرانپارس رفته و طی چندین جلسه معاینه و انجام عمل جراحی، ایشان اقدام به کاشت مو برای بنده کرد و در ازای آن نیز مبلغ چهار میلیون تومان پول دریافت کرد.

شاکی پرونده در خصوص علت شکایت خود به کارآگاهان گفت: در تاریخ دهم مرداد ماه ، برای برداشتن بخیه های جراحی به مطب خانم دکتر رفته بودم که متوجه شدم ایشان در مسافرت به سر می بر ؛ با مراجعه به یک متخصص پوست و مو ، قصد برداشتن بخیه های روی سر خود را داشتم که در آنجا پزشک متخصص در خصوص نحوه انجام عمل جراحی و کاشت موهایم از من سؤالاتی کرد ؛ زمانیکه علت سؤالات را جویا شدم ، وی اظهار داشت که نحوه کاشت موهای بنده کاملا غیر تخصصی، غیر حرفه‌ای و به احتمال بسیار زیاد توسط شخصی غیرمتخصص انجام شده است؛ با اطلاع از این موضوع تصمیم به پیگیری موضوع گرفتم و با راهنمایی و مشاوره دوستانم به دادسرای ویژه جرایم پزشکی مراجعه کردم .

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره سیزدهم با مراجعه به مطب پزشکی در فلکه چهارم تهرانپارس به تحقیق از خانم "لیلا . ن" 46 ساله پرداخته و اطلاع پیدا کردند که این خانم فاقد هرگونه تحصیلات عالیه دانشگاهی در رشته پزشکی است و صرفا دارای مدارک کارشناسی در رشته تکنسین بیهوشی اتاق عمل بوده و با همین عنوان نیز در یکی از بیمارستان های تهران مشغول به‌کار است.

در بازرسی از مطب خانم لیلا . ن کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این شخص تحت عنوان جراحی کاشت مو و ابرو اقدام به پیش بینی یک اتاق عمل با تجهیزات کامل در داخل مطب خود کرده اما در خصوص فعالیت های پزشکی خود قادر به ارائه مدارک تحصیلی مربوطه در رشته پزشکی مربوطه و همچنین مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان در خصوص دایر کردن مطب پزشکی نشد؛ لذا با هماهنگی مقام قضایی ، متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش گفت که نزدیک به 10 سال است که در زمینه کاشت مو و ابرو فعالیت داشته و این کار را به صورت تجربی فرا گرفته و از حدود سه سال پیش نیز که بنا بر مصوبه وزارت بهداشت و درمان انجام عمل جراحی کاشت مو و ابرو باید توسط متخصص مربوطه انجام شود ، وی همچنان به صورت غیرقانونی به فعالیت خود ادامه داده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و برابر اعلام نظریه رسمی وزارت بهداشت و درمان مشخص شد که هرگونه فعالیت متهم پرونده در خصوص دایر کردن مطب پزشکی و انجام اقدامات پزشکی در زمینه کاشت و ترمیم مو و ابرو از سوی ایشان کاملا غیرقانونی بوده است ؛ همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی دارای سابقه محکومیت در دادسرای ویژه جرایم پزشکی بوده و در پرونده ای جداگانه ، برابر حکم صادر از سوی مرجع محترم قضایی به پرداخت دیه محکوم شده است .

ذاکر استقامتی ، در پایان این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم در خصوص فعالیت غیرقانونی در منطقه فلکه چهارم تهرانپارس و شناسایی تعدادی از شکات پرونده ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات و جرایم ارتکابی متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

هشدار پلیس؛ انجام جراحی های زیبایی از قبیل کاشت و ترمیم مو و ابرو می بایست توسط پزشک  متخصص گوش و حلق و بینی یا متخصص پوست و مو انجام شود ؛ لذا افراد متقاضی می توانند قبل از هرگونه انجام عمل جراحی با مراجعه به سایت رسمی سازمان نظام پزشکی از تخصص پزشک مربوطه خود اطمینان پیدا کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha