سخنگوی سازمان نظام پزشکی با بیان این که نیت وزارت بهداشت در تاثیر معدل مثبت بوده و در جهت كاهش تاثیر یك آزمون چند ساعته است گفت : باید ضمن اطلاع رسانی از همان سال اول ورود به دانشگاه به استانداردسازی آزمون های نمره دهی بخش ها و ارزشیابی ها نیز توجه خاصی مبذول گردد.

نامه زالی به لاریجانی درباره لغو مصوبه تاثیر معدل در آزمون دستیاری

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان نظام پزشکی با بیان این که نیت وزارت بهداشت در تاثیر معدل مثبت بوده و در جهت كاهش تاثیر یك آزمون چند ساعته است گفت : باید ضمن اطلاع رسانی از همان سال اول ورود به دانشگاه به استانداردسازی آزمون های نمره دهی بخش ها و ارزشیابی ها نیز توجه خاصی مبذول گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان نظام پزشکی، دكتر رضا لاری پور سخنگوی سازمان نظام پزشكی ضمن اشاره به لغو مصوبه تاثیر معدل در آزمون دستیاری گفت این آزمون تقریبا استانداردترین آزمونی است كه در كشور برگزار می شود و از رقابت بسیار بالایی برخوردار است.

    وی افزود : امسال معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام كرد قصد دارد كه نمرات آزمون پیش كارورزی و معدل دوره پزشكی عمومی را در آزمون تاثیر دهد كه اگرچه فی نفسه این تاثیر در عدالت آموزشی و گزینش بهتر دستیاران موثر به نظر می رسد اما زمانی عدالت واقعی محقق می شود كه این نمرات به صورت هماهنگ بوده و قابلیت تراز شدن داشته باشد.

    وی با بیان اینكه واقعا نمرات دوره اینترنی در دانشگاه ها و حتی در بیمارستان های یك دانشگاه متفاوت است اظهار داشت اگرچه نیت وزارت بهداشت در تاثیر معدل مثبت بوده و در جهت كاهش تاثیر یك آزمون چند ساعته است كه حداقل یكسال از عمر و بهترین دوره جوانی نخبه ترین های كشور را به خود اختصاص داده،اما  باید ضمن اطلاع رسانی از همان سال اول ورود به دانشگاه به استانداردسازی آزمون ها نمره دهی بخش ها و ارزشیابی ها نیز توجه خاصی مبذول گردد.

    وی ادامه داد :  جمعی از شركت كنندگان این آزمون كه زیرمجموعه سازمان هم هستند از رییس كل تقاضای حمایت داشتند كه نامه ای توسط دكتر زالی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت نوشته شد.

    مشاور امورجوانان رییس كل نظام پزشكی آزمون دستیاری را یك آزمون سرنوشت ساز برای شركت كنندگان برشمرد و گفت : این یك معضل بزرگ است كه تب تخصص گرایی در كشور رایج است و براساس تحقیق صورت گرفته در دانشگاه مشهد ٩٤درصد فارغ التحصیلان پزشكی عمومی دنبال تخصص هستند چرا كه عملا پزشك عمومی جایگاهی در نظام سلامت ندارد وایجاد تخصص های چون پزشك خانواده و حتی طب اورژانس عملا محلی از اعراب برای پزشك عمومی نگذاشته است.

    لاری پور اظهار امیدواری كرد كه با بسته های ١٢گانه تحول در آموزش امیدوارم گسترش رشته های جدید و افزایش ظرفیت ها مبتنی بر پاسخگویی اجتماعی و رفع نیازهای واقعی مردم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    1 0
    دیده شده است که در کارنامه دوم سوابق برای بعضی ها اعمال شده و برای اکثر افراد اعمال نشده که این امر منجر به بدتر شدن رتبه اکثر دانشجویان درسخوان و کوشا در طول سنوات پزشکی نیز شده است. زیادند افرادی با معدل خیلی بالا و نمره پره بالا که سوابق را برای آنها تاثیر ندادند. و همچنین برای تعدادی با رتبه های یکسان ولی با سوابق ضعیف تر، اثر مثبت داده شده است. لذا این اشکال از دو سو می تواند حادث شده باشد: 1) برنامه کامپیوتری سنجش پزشکی مشکل داشته و خطای انسانی برنامه نویسان به علت عدم اطلاع درست از نحوه اعمال سوابق و تراز بندی آن بوده است. 2) تاثیر سوابق به صورت موردی بوده است و برای همه اعمال نشده است. ولی به هر حال، علیرغم عادلانه تر بودن اصل اعمال سوابق، اگر با این سبک (طبق نتایج کارنامه 2) قرار بود سوابق اعمال شود همان بهتر که اعمال آن لغو شد، تا نتایج شفاف تری بدست آید.
  • Ie bichare ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    إز همه مسيولاييييي كه تاتير معدلا ور داشتن متنفرررررررررررم، منوبدبخت كردين اكه روزي كه مسلمونا ميكن هست إز هيج كدومتون نميكذرممممممممممممممممممممممممم