وزیر بهداشت با تاكید بر نقش معاونین بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در ارائه خدمات و تأمین سلامتی مردم، از اختصاص 82 درصد بودجه سال آینده وزارت بهداشت به حوزه سلامت خبر داد.

دكتر مرضیه وحید دستجردی در اجلاس معاونین بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشكی، بهبود وضعیت اورژانس بیمارستانی و گسترش برنامه پزشك خانواده را دو اولویت اصلی نظام سلامت در چهار سال آینده عنوان كرد.

دكتر دستجردی ادامه داد: رضایتمندی مردم، از اهداف ویژه وزارت بهداشت است و معاونین بهداشت و درمان دانشگاه‌ها باید در این زمینه اهتمام كامل داشته و با وجود مشكلات در خدمت سلامت مردم باشند و برای منشور حقوق بیمار و جلب رضایت مردم اقدامات اساسی انجام دهند.

دكتر وحید دستجردی با اشاره به اهمیت ایده‌های نو و خلاقیت به جای روش‌های سنتی برای حل مشكلات گفت: در چند سال گذشته منابع فیزیكی مانند تعداد تخت‌ها، خانه‌های بهداشت و فضاهای خدماتی دیگر چند برابر شده است و لازم است در كنار توسعه فیزیكی برای ارتقاء كیفیت خدمات هم تلاش كنیم.

وی با اشاره به این كه بهبود خدمات «اورژانس بیمارستانی» و گسترش برنامه «پزشك خانواده» دو وظیفه و اولویت اصلی نظام سلامت در چهارسال آینده است، گفت: در چهارسال گذشته در زمینه سلامت روان اقداماتی انجام شده كه تخصیص 10 درصد از تخت‌های بیمارستانی به بخش روانپزشكی جزء برنامه‌هایی است كه باید پیگیری شود.

دكتر دستجردی افزود: با این وجود اورژانس‌های روانپزشكی و درمان معتادان به خصوص معتادان به مواد مخدر جدید از نیازهای كنونی كشور محسوب می‌شود.

شایان ذكر است، در این اجلاس كه به مدت دو روز با هدف آشنایی معاونین بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور با اولویت برنامه‌های سلامت و بسته‌های خدمت سلامت برگزار شد، دكتر امامی رضوی معاون سلامت نیز با اشاره به رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در حوزه سلامت بر نظام پایش و ارزشیابی، سامانه ارتباط مدیران و ارتباط مردمی، اعتباربخشی و استقرار آن، پزشك خانواده در شهرها و برنامه عملیاتی مبتنی بر برنامه پنجم توسعه تاكید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha