رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه ماموران پلیس با مشکلات جدی تنفسی روبه رو هستند، گفت؛ استفاده از ماسک، حتی ماسک استاندارد برای ماموران پلیس کارایی ندارد. هادی هاشمی پیش از این گفته بود میزان آزبست در ریه ماموران پلیس مستقر در تقاطع ها چهار برابر این میزان در هوای تهران است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت وگو با سبزپرس افزود؛ یک ماسک استاندارد برای آلاینده هایی مانند بنزن کارایی ندارد و آلودگی از آنها عبور می کند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا ماموران پلیس در دیگر کشورهای جهان نیز با این حجم از مشکلات جدی تنفسی درگیر هستند یا خیر، گفت؛ در دنیا هم پلیس از ماسک استفاده نمی کند بلکه در کشورهای دیگر، آلودگی هوا را کاهش می دهند و اساساً از آن جلوگیری می کنند تا اینکه هم نیروهای پلیس و هم دیگر شهروندان دچار مشکل نشوند.

او با اشاره به مشکل آلودگی هوای تهران، در مورد دیگر نقاط دنیا گفت؛ در کشورهای دیگر آزبست را حذف کرده اند، آلاینده های خروجی از اگزوز را کنترل کرده اند، مصرف سوخت در خودروها را کاهش داده اند و کیفیت سوخت را بالا برده اند در حالی که در حال حاضر میزان گوگرد بنزین مصرفی در ایران 1000 PPM است. با این اقدامات هم برای شهروندان و هم برای ماموران پلیس هوای سالم تری فراهم کرده اند.

هاشمی با انتقاد از سیاست های وزارت صنایع در این باره گفت؛ این مشکل از آنجا ناشی می شود که با وجود ممنوع بودن واردات آزبست از 10 سال پیش، فقط امسال 700 هزار تن آزبست به ایران وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha