عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس بر ضرورت تدوین قانون در زمینه رفع خشونت علیه زنان و توانمندسازى آنها تاکید کرد.

سلامت نیوز: عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس بر ضرورت تدوین قانون در زمینه رفع خشونت علیه زنان و توانمندسازى آنها تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،پروانه مافی در ارتباط با اظهارات معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور مبنی بر تمرکز این معاونت برای ارسال لوایح حقوقی در حوزه زنان به مجلس تا پایان تابستان، گفت: اگر رویکرد معاونت امور زنان و خانواده چنین مساله‌ای باشد ما استقبال می‌کنیم، آمادگی بررسی این لوایح در مجلس وجود دارد و امیدواریم به این قولی که ایشان داده‌اند، عمل شود.

وی در پاسخ به این سوال که در چه حوزه‌هایی نیازمند ایجاد قوانین جدید یا اصلاح قانون هستیم، اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف نیاز به تنظیم قوانین راهگشا و یا حتی حذف قوانین مزاحم وجود دارد، البته در حوزه خشونت و توانمندسازی زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار نیازمندی بیشتری به ایجاد قوانین احساس می‌شود.

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: آقایان نماینده که وکلا یا حقوقدانان مجربی هستند نیز در زمینه بررسی قوانین، لوایح و طرح‌های مربوط به زنان قول همکاری داده‌اند و مصرانه پیشنهاد حضور در جلسات و حل مشکلات این حوزه را ارائه کرده‌اند.

وی توضیح داد: در بین خانم‌های مجلس حقوقدان نداریم، بنابراین برای حل این خلاء با نمایندگان آقا که در این زمینه تجربه و تحصیلات دارند؛ تماس گرفتیم و آنها اعلام تمایل کردند که تجربیات، علوم و اندیشه‌شان را در اختیار حوزه زنان قرار بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha